Stołeczny Rembertów żegna się z uciążliwymi szlabanami. W ciągu ulicy Marsa i al. gen. Chruściela „Montera”, powstanie nowy tunel drogowy, który połączy obie części tej dzielnicy. Nowy tunel w Rembertowie ma zakończyć erę korków, kolejek do przejazdu i komunikacyjnych zatorów w tej części Warszawy.
Powstanie tunel w Rembertowie
Już niedługo Rembertów zyska nowoczesny tunel drogowy o długości 140 metrów. Będzie to drugi – po wiadukcie przy ul. Chełmżyńskiej – bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 2, która od lat dzieli dzielnicę na dwie części. Nowy tunel w Rembertowie nie tylko usprawni codzienne przemieszczanie się mieszkańców, ale również znacząco poprawi bezpieczeństwo na jednym z najbardziej ruchliwych odcinków kolejowych w Warszawie.
Konsekwentnie inwestujemy w bezpieczeństwo i komfort mieszkańców stolicy przebudowując niebezpieczne przejazdy kolejowe ze szlabanami w bezkolizyjne tunele i wiadukty. Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP w Wesołej. Wszystkie obiekty realizowane są we współpracy Miasta z Polskimi Liniami Kolejowymi – za co bardzo dziękuję naszym partnerom z PLK SA – mówi Tomasz Mencina, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.


Za realizację przedsięwzięcia odpowiada konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Prace mają potrwać dokładnie 29 miesięcy, a koszt całej inwestycji wyniesie ponad 134 miliony złotych. Co ważne, finansowanie zostało rozdzielone po równo między miasto stołeczne Warszawa i Polskie Linie Kolejowe (PLK). Dodatkowo, PLK stara się o dofinansowanie projektu ze środków unijnych w ramach programu FEnIKS.
Tunel w ul. Marsa to inwestycja, na którą mieszkańcy Rembertowa czekali od dawna. To najważniejsze przedsięwzięcie infrastrukturalne w naszej dzielnicy, które nie tylko poprawi bezpieczeństwo i komfort codziennego życia, ale przede wszystkim połączy Stary i Nowy Rembertów. Dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny. To istotny moment, który zapisze się w historii Rembertowa – mówi Maciej Iwanicki, burmistrz Dzielnicy Rembertów.
Tunel powstanie w miejscu newralgicznego przejazdu przez linię Warszawa Zachodnia–Terespol, który od lat generuje korki, szczególnie w godzinach szczytu. Dzięki tej inwestycji, kierowcy i piesi zyskają szybszy i bezpieczniejszy sposób przemieszczania się między Nowym a Starym Rembertowem. Z myślą o pieszych i osobach z niepełnosprawnościami zaprojektowano przejście podziemne z windami, które umożliwi bezpieczne i komfortowe poruszanie się w trakcie trwania prac. Dodatkowo, cały układ drogowy w okolicach tunelu zostanie przebudowany i dopasowany do nowej infrastruktury.
Tunel zamiast szlabanów w warszawskim Rembertowie W ul. Marsa powstanie 140-metrowy tunel drogowy, który połączy Nowy i Stary Rembertów. To koniec z uciążliwym oczekiwaniem przed rogatkami na przejeździe przez linię Warszawa – Terespol.
Będzie szybciej i wygodniej dla… pic.twitter.com/r1twoxGlhR
— PLK SA (@PKP_PLK_SA) July 29, 2025
Nowe drogi i udogodnienia dla mieszkańców
Budowa tunelu wiąże się także z dużymi zmianami w organizacji ruchu w tej części Warszawy. Tunel w Rembertowie zaczynać się będzie za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy w al. gen. Chruściela „Montera” – w pobliżu ul. Strażackiej.
Nie zabraknie także udogodnień dla pasażerów transportu publicznego. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, które umożliwią szybkie przesiadki na kolej. Zaplanowano też przedłużenie ul. Bellony z wydzielonym pasem rowerowym oraz budowę nowej drogi – ul. Pociskowej – połączonej z ul. Ilskiego. Wszystko to w celu poprawy dostępu do lokalnych osiedli i centrów handlowych.
Tunel w ul. Marsa to kolejny istotny krok w kierunku poprawy bezpieczeństwa i płynności ruchu w Warszawie. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy. To przykład dobrej współpracy między PLK SA a miastem stołecznym Warszawa oraz dbałości o bezpieczne i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne – mówi Krzysztof Pietras, dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Tunel w Rembertowie to kolejna z serii inwestycji, których celem jest eliminacja kolizyjnych przejazdów przez tory kolejowe. Na ul. Chełmżyńskiej prace nad wiaduktem są już zaawansowane i mają zakończyć się jeszcze w tym roku. W sąsiedniej dzielnicy Wesoła trwa z kolei budowa tunelu w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP – jego otwarcie zaplanowano na drugą połowę 2027 roku. Wszystkie te inwestycje mają jeden wspólny cel – zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu drogowego w Warszawie. Dzięki nim, mieszkańcy zyskują realną poprawę jakości życia, a miasto staje się bardziej nowoczesne i przyjazne komunikacyjnie.
Budowa tunelu pod linią kolejową w Rembertowie jest kolejną inwestycją, dzięki której Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta zmienia Warszawę na lepsze. Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, iż dzieje się to z naszym udziałem – dodaje Ewelina Degowska, dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Rusza rozbudowa kolejnego odcinka S10! Ekspresówka zyska drugą jezdnię