Nowa sieć szturmem wkracza do Polski. Po październikowych zapowiedziach malezyjskiego giganta, otwarcie sklepów nad Wisłą staje się faktem. Co ciekawe, to nie Warszawa znajduje się na liście miast, gdzie pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy.
MR.DIY wkracza do Polski, Action ma powody do obaw
Action i Pepco to jedne z ulubionych sklepów Polaków. Nie są konieczne wielkie promocje i obniżki cen, aby w sklepach wydawane były spore pieniądze. Wszystko wskazuje, iż już niedługo na polskim rynku handlowym dojdzie do trzęsienia ziemi. Powodem są ambitne plany malezyjskiej sieci.
MR.DIY spełnia październikowe zapowiedzi. 22 listopada otwarty zostanie pierwszy sklep. Zlokalizowany on będzie w Zabrzu na terenie Centrum Handlowego Platan. To jednak dopiero początek. Sklepy Action będą musiały postarać się przyciągnąć klientów. Malezyjska sieć już planuje kolejne otwarcia placówek w grudniu. Na liście miast, gdzie znajdzie się MR.DIY, jest Kraków, Bielsko-Biała oraz Piotrków Trybunalski. Reklama
Ambitne plany malezyjskiej sieci, MR.DIY widzi potencjał na polskim rynku
Wyniki finansowe Action, Pepco, czy sieci TEDi pokazują, iż Polacy uwielbiają wydawać pieniądze na drobne przedmioty i artykuły spożywcze oferowane w przystępnych cenach w tych formach dyskontów. MR.DIY nie ukrywa, iż potencjał rozwoju nad Wisłą jest spory.
"Rynek polski charakteryzuje się wzrostem obrotów najemców i rosnącą odpowiedzialnością obiektów handlowych. Jesteśmy zadowoleni z potencjału w segmencie »dom i ogród«, co daje nam solidne podstawy do zrównoważonego rozwoju" - przekazał cytowany przez Portal Spożywczy Leo Gan odpowiedzialny za rozwój MR.DIY.
Na całym świecie malezyjska sieć rzucająca wyzwanie m.in. Action ma ponad 4000 sklepów. Niedługo już ta lista zostanie wydłużona o polskie adresy. Co więcej, w Zgierzu otwarte ma zostać nowoczesne centrum logistyczne, które ma pomóc w dogonieniu konkurencji. Co będzie można kupić w sklepach MR.DIY?
MR.DIY chce zachwycić Polaków
Porównania do Action i Pepco nie są bezzasadne. Założona w 2005 r. sieć oferuje podobny asortyment. Malezyjska sieć skupia się na markach własnych. Na półkach sklepów znaleźć można artykuły papiernicze, narzędzia, produkty elektryczne, czy artykuły gospodarstwa domowego i zabawki.
Grupą docelową konkurencyjnej dla Action sieci, która zadebiutuje w Polsce 22 listopada, mają być klienci szukający przystępnej ceny idącej w parze z dobrą jakością.
Polska to kolejny kraj na liście
Wielkie wejście MR.DIY na polski rynek to nie pierwszy krok azjatyckiej sieci na europejskim podwórku. Od 2022 r. sklepy marki znaleźć można również w Hiszpanii. Niemniej to Malezja, Indonezja, Indie, Malezja i Wietnam są głównym trzonem, gdzie zlokalizowanych jest najwięcej placówek. W 2023 r. przychody MR.DIY osiągnęły około 3,65 mld zł.