Konsumenci wracają do zakupów online, również w kategoriach o dużej wartości

4 dni temu

Według najnowszych danych GUS, sprzedaż detaliczna we wrześniu wzrosła o 6,4 proc. rok do roku, ale miesiąc do miesiąca spadła o 2,7 proc. W handlu internetowym sytuacja wygląda lepiej. Zarówno w ujęciu rocznym, jak i względem sierpnia wzrost wyniósł ponad 8 proc. (odpowiednio 8,8 proc. i 8,5 proc.).

Po raz pierwszy od dziewięciu miesięcy wzrósł również udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży detalicznej – do 9 proc. To długo wyczekiwane odbicie po okresie systematycznych spadków. Można to uznać za sygnał, iż e-commerce wychodzi z fazy korekty i wchodzi w nowy etap stabilnego wzrostu. Cyfrowy handel dojrzewa – już nie rośnie dynamicznie dzięki zwiększaniu liczby kupujących, ale dzięki zmianie struktury koszyka i coraz częstszym zakupom w kategoriach wysokobudżetowych – komentuje Miłosz Mickiewicz, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju biznesu w Grupie Comperia.pl.

Jakie kategorie rosną najbardziej

– Dobrym przykładem jest kategoria „Pojazdy samochodowe, motocykle, części”, w której sprzedaż online wzrosła aż o 464 proc. rok do roku i 44 proc. w porównaniu z sierpniem. Wysokie wzrosty widać też w „Żywności, napojach i wyrobach tytoniowych” (55 proc. r/r i 4,3 proc. w porównaniu z sierpniem). Takie dane mogą sugerować, iż konsumenci wracają do zakupów online nie tylko po elektronikę czy odzież, ale też po towary o dużej wartości i produkty codziennego użytku. To dobry prognostyk przed końcówką roku – szczególnie przed listopadowym szczytem sprzedażowym – dodaje ekspert.

Idź do oryginalnego materiału