Warszawa, 09.09.2025 (ISBnews) – Kosmopark przygotowuje premierę swojej interaktywnej wystawy o kosmosie w Warszawie i planuje ekspansję zagraniczną, poinformowali przedstawiciele spółki. Równolegle poszukuje partnera strategicznego, który wesprze dalszy rozwój i budowę pozycji międzynarodowej.
“Kosmopark to projekt o skalowalnym modelu biznesowym, który udowodnił swoją atrakcyjność na rynku polskim i w krajach bałtyckich. Naszym celem jest dalsza ekspansja – zarówno w kraju, jak i za granicą – oraz rozwój stałej ekspozycji w jednym z dużych europejskich miast. Partner strategiczny pozwoli nam przyspieszyć te działania i otworzyć nowy rozdział rozwoju” – powiedziała doradca zarządu Joanna Zalewska podczas webinaru.
Wystawa wykorzystuje technologie immersyjne, takie jak wirtualna rzeczywistość (VR), symulatory mikrograwitacji, waga planetarna czy nowoczesne planetarium. Odwiedza ją średnio 6 tys. osób miesięcznie, a do tej pory zorganizowano już ponad 10 tys. wycieczek szkolnych i przedszkolnych. w tej chwili funkcjonują trzy pełne wystawy działające równolegle w różnych lokalizacjach, co umożliwia elastyczne zwiększanie zasięgu i wejście na nowe rynki, przypomniała spółka.
“Rynek edukacyjno-rozrywkowy w Polsce i Europie rośnie, a zainteresowanie tematyką kosmosu jest dziś wyjątkowo duże. Kosmopark wpisuje się w ten trend, oferując produkt z wysokim potencjałem biznesowym i edukacyjnym. Nasza ambicja to zbudowanie silnej marki o międzynarodowym zasięgu i długoterminowej wartości” – skomentowała dyrektor marketingu Maria Sołoniewicz.
Kosmopark, interaktywna wystawa o kosmosie łącząca naukę, emocje i rozrywkę, od momentu powstania w 2022 roku przyciągnęła ponad 500 tys. odwiedzających i generuje ponad 8 mln zł przychodów rocznie. Wystawę prezentowano w 17 miastach Polski oraz na Litwie i Łotwie.
(ISBnews)