Zarząd Dróg Miasta Krakowa (ZDMK) otworzył oferty w postępowaniu przetargowym na kompleksowy remont mostu przez rzekę Wisłę w ciągu ul. Dietla w Krakowie. Zakres inwestycji obejmuje odnowienie przeprawy przez Wisłę wraz z torowiskiem tramwajowym. W gronie zainteresowanych realizacją przedsięwzięcia znalazło się 5 firm i konsorcjów.
Lp. | Nazwa podmiotu | Oferowana cena brutto [zł] |
1. | STRABAG | 16 661 882,81 |
2. | MOST | 17 434 627,96 |
3. | Nowak-Mosty | 17 316 500,42 |
4. | Primost Południe | 15 976 569,83 |
5. | Konsorcjum firm: – ZUE (lider) – Intop Tarnobrzeg (partner) | 15 531 844,52 |
Budżet, jaki krakowski ZDM zamierza przeznaczyć na realizację tego zadania, wynosi nieco ponad 21,3 mln zł brutto, zatem wszystkie złożone oferty spełniają wymagania kosztowe. Najtańsza propozycja – złożona przez konsorcjum firm ZUE oraz Intop Tarnobrzeg (ok. 15,5 mln zł brutto) jest tańsza od szacunków zamawiającego prawie o 6 mln zł.
W obecnym etapie postępowania wszystkie przesłane oferty przejdą proces oceny. ZDM Kraków sprecyzował 3 kryteria:
- cena (60%)
- okres skrócenia przywrócenia ruchu tramwajowego (20%)
- okres skrócenia przywrócenia drogowego (20%)
Na wybór najkorzystniejszej z nich zamawiający ma 30 dni od momentu otwarcia ofert.
Zakres prac i wymagania
Inwestycja obejmie kompleksowe roboty mostowe, drogowe oraz związane z infrastrukturą tramwajową. Wykonawca będzie musiał wykazać się odpowiednim doświadczeniem – warunkiem udziału w postępowaniu było wcześniejsze wykonanie:
- co najmniej dwóch zadań o wartości minimum 10 mln zł każde, obejmujących budowę, przebudowę bądź remont mostu lub wiaduktu o długości min. 75 m
- co najmniej jednego zadania o wartości minimum 650 tys. zł obejmującego budowę, przebudowę lub remont torowiska tramwajowego zabudowanego w jezdni o długości min. 100 m pojedynczego toru
Zamawiający wymaga 60-miesięcznej gwarancji jakości na wszystkie wykonane prace.
Szczegółowe terminy realizacji krakowskiej inwestycji
Zgodnie z dokumentacją przetargową, przekazanie terenu budowy ma nastąpić do 9 maja 2025 r., a prace rozpoczną się dzień później. Krakowski ZDM określił terminy realizacji poszczególnych etapów:
- przywrócenie ruchu tramwajowego: do 26 tygodni (od momentu rozpoczęcia robót)
- przywrócenie ruchu drogowego: do 35 tygodni (od momentu rozpoczęcia robót)
- całkowite zakończenie robót budowlanych: do 43 tygodni (od dnia zawarcia umowy)
Most Grunwaldzki to kluczowa przeprawa w Krakowie, łącząca Stare Miasto z Dębnikami. Remont będzie miał istotny wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Zakończenie inwestycji planowane jest na jesień 2025 r., co przywróci pełną funkcjonalność tej ważnej krakowskiej arterii. W efekcie zwiększy się komfort podróżowania dla pasażerów transportu publicznego i kierowców.
Autor: Damian Malesza
Sprawdź również: