Kraków. Testy nawierzchni kolejowej do zadań specjalnych

4 godzin temu

Nawierzchnia powstała w Austrii. Jest stosowana także w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Czechach, Katarze i Australii. Według producenta ma, w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, dużą trwałość. Ogranicza też wibracje i hałas od pociągów. Pierwszy w kraju odcinek liczy 200 m, znajduje się na linii kolejowej nr 95 Podłęże–Kraków Mydlniki, koło przystanku Kraków Przylasek.

Specjaliści PKP PLK i Instytutu Kolejnictwa sprawdzają zachowanie torów przy intensywnym ruchu, np. ciężkich pociągów towarowych. Końcowe pomiary zostaną wykonane we wrześniu. Jeśli testy wypadną pomyślnie, to nowy rodzaj nawierzchni kolejowej będzie mógł uzyskać certyfikację do powszechnego stosowania w Polsce – informują PKP PLK.

Przydadzą się przede wszystkim w miejscach wymagających ograniczenia oddziaływania torów na bezpośrednie otoczenie. Będą też alternatywą dla klasycznej konstrukcji nawierzchni w przypadku kolei dużych prędkości.

Przeczytaj także: Kolejowy szlak do elektrowni jądrowej. Trwa przetarg

Idź do oryginalnego materiału