Krzysztof Bajołek, Answear.com: Utrzymujemy pozycję najszybciej rosnącego fashion e-commerce w Europie

1 tydzień temu

Answear.com opublikował wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2025 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 393 mln zł, co oznacza wzrost o 15 proc. rok do roku. W ujęciu półrocznym spółka osiągnęła 747 mln zł przychodu, notując wzrost o 18 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku.

Uzyskane wyniki są zgodne z założeniami i potwierdzają skuteczność strategii opartej na atrakcyjnej ofercie produktowej oraz rosnącej rozpoznawalności marki w regionie.

Jeden z liderów mody premium & high-end w Europie Środkowej

– Kończymy I półrocze 2025 roku z satysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi. Cieszy nas, iż już kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co pozwala nam zachować pozycję najszybciej rosnącego fashion e-commerce w Europie. Szczególnie zadowala nas fakt, iż dobre rezultaty osiągnęliśmy mimo wymagającej bazy porównawczej z II kw. ubiegłego roku i mało sprzyjających warunków pogodowych, co potwierdza skuteczność realizowanej strategii – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

W II kw. 2025 r., oprócz osiągnięcia solidnych wyników sprzedażowych, Answear.com skupił się na optymalizacji rentowności. Spółka konsekwentnie poprawia marżowość po okresie intensywnych inwestycji z ubiegłego roku, które obejmowały szerokozasięgowe kampanie marketingowe oraz otwarcie flagship concept store’ów. Pełne dane finansowe za II kw. 2025 r. Answear.com opublikuje 18 września br.

Poprawa rentowności i wzrost sprzedaży

– W II kwartale zgodnie z naszymi założeniami istotnie zwiększyliśmy rentowność. Konsekwentnie optymalizujemy strukturę kosztów, a realizowana kampania świadomościowa – prowadzona w pełni w kanałach online – nie obciążyła wyników finansowych w takim stopniu jak w analogicznym okresie roku ubiegłego. Z pozytywnym nastawieniem patrzymy na drugą połowę roku, pracując nad dalszą poprawą rentowności przy utrzymaniu dynamiki wzrostu sprzedaży – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

W minionym kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. poniższe marki: Farm RIO, Ecco, Bimba y Lola, Pangaia. Z kolei do oferty PRM dołączymy m.in. takie marki, jak Wales Bonner, Palm Angels, Anine Bing, Axel Arigato, Rhude, Vetements.

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych.

Idź do oryginalnego materiału