Opakowanie, w którym klient otrzymuje zamówiony produkt, to pierwszy fizyczny punkt styku z Twoją marką. To często niedoceniany ambasador, który może zadecydować o tym, czy klient wróci po więcej. Konkurencja jest w tej chwili bardzo duża w niemal każdej branży i między innymi dlatego tak zwany unboxing experience staje się ważnym elementem budowania satysfakcji. Jak zamienić zwykłe pudełko w potężne narzędzie marketingowe? Odpowiadamy w poniższym artykule.
Jakie kartony w e-commerce sprawdzają się najlepiej?
Odpowiednie opakowanie w branży e-commerce powinno nie tylko zabezpieczać produkt, ale także dobrze się prezentować i przyczyniać się do zmniejszania kosztów operacyjnych i zwiększania satysfakcji klienta końcowego. Bardzo istotny jest przede wszystkim dobór surowca, który sprosta wyzwaniom transportu i obsługi kurierskiej. Dwa podstawowe materiały, które są w tym aspekcie liderami to tektura lita i tektura falista.
Tektura lita jest dość sztywna, gładka i plastyczna w obróbce. Idealnie nadaje się na mniejsze, eleganckie opakowania jednostkowe, gdzie liczą się wysoka jakość nadruku i estetyka. Z kolei tektura falista, dzięki swojej warstwowej budowie, zapewnia doskonałą amortyzację i wytrzymałość. To właśnie z niej powstaje większość opakowań wysyłkowych. Dostępność różnych rodzajów fal (F, E, B, C), a także kombinacji dwuwarstwowych (EE, EB, BB czy BC) pozwala precyzyjnie dopasować parametry do wagi oraz gabarytów produktu. Odpowiednio dobrane kartony e-commerce gwarantują, iż choćby delikatne przedmioty dotrą do klienta w nienaruszonym stanie.
Ważne aspekty to także estetyka i ekologia. Opakowania tekturowe, produkowane z papieru pochodzącego od renomowanych dostawców, łatwo poddają się recyklingowi i nadają się do personalizacji z wykorzystaniem różnorodnych metod.
Czym wyróżniają się opakowania e-commerce z nadrukiem?
Opakowanie to istotny element strategii marketingowej, więc przede wszystkim warto zainwestować w jego personalizację. Nowoczesne technologie druku, takie jak offset i fleksografia, otwierają ogromne możliwości.
Druk offsetowy jest odpowiedni choćby do najbardziej wymagających projektów graficznych. Zapewnia fotograficzną jakość, doskonałe odwzorowanie kolorów (w paletach CMYK i Pantone) i szerokie możliwości uszlachetnień (np. folia soft-touch, wykończenie matowe, lakier UV). Finalnie pudełko nie tylko przyciąga wzrok żywymi barwami, ale jest też przyjemne w dotyku oraz estetyczne i przez to buduje pozytywne doświadczenie klienta.
Druk fleksograficzny jest z kolei niezwykle wydajny przy większych nakładach i świetnie sprawdza się na tekturze falistej. Obie technologie można łączyć. Aby mieć pewność, iż finalny projekt sprosta oczekiwaniom Twoim i Twoich klientów, najlepiej zdecyduj się na współpracę z profesjonalnym partnerem oferującym opakowania e-commerce, takim jak Royalpack.
Dlaczego warto inwestować w profesjonalne pudełka wysyłkowe e-commerce?
Aspekty związane z funkcjonalnością opakowań, bezpieczeństwem transportu i ekologią bezpośrednio przekładają się na zadowolenie Twoich klientów. Profesjonalne pudełka wysyłkowe dla e-commerce są projektowane z myślą o całym procesie logistycznym i ułatwiają życie zarówno producentom, jak i operatorom logistycznym, magazynierom i klientom.
Inwestując w przemyślane opakowania, pokazujesz klientowi, iż dbasz o jego komfort na każdym etapie zakupu i budujesz pozytywny, profesjonalny wizerunek swojej marki. To z kolei pierwszy krok do stworzenia wartościowej relacji z konsumentem.