Kubota notuje skokowy wzrost przychodów i zysku

2 tygodni temu

Polska marka klapków, akcesoriów i odzieży zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku, notując przychody netto ze sprzedaży na poziomie 7 708 297,03 PLN, co stanowi wzrost o ok. 45 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z kolei zysk brutto w I kwartale 2025 r. wyniósł 862 655,88 PLN, co w porównaniu z okresem porównywalnym roku minionego stanowi wzrost o 96 proc..

Na powyższe wzrosty wpływ miało m.in. okresowe przesunięcie zrealizowanych przychodów kontraktacyjnych dla kluczowego klienta na pierwszy kwartał roku

Kubota notuje spory wzrost przychodów

Wyniki za I kwartał 2025 roku wskazują na kontynuację pozytywnych trendów i efektów realizowanej strategii rozwoju. Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 7,7 mln zł, co stanowi wzrost o około 45 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk brutto wyniósł 0,86 mln zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w pierwszym kwartale 2024 roku.

– Mając na uwadze wyniki finansowe, Zarząd jest szczególnie dumny z faktu, iż w tak trudnym otoczeniu rynkowym Spółka oraz przy kosztownych inwestycjach w działania rebrandingowe, Spółka przez cały czas odnotowuje wysoką rentowność i dynamiczny wzrost przy stabilnej sytuacji bilansowej. Warto zaznaczyć skalę rebrandingu, który polegał na stworzeniu nowej strategii marki oraz spójnego z nią systemu komunikacji wizualnej widocznego na wszystkich produktach, materiałach komunikacyjnych i w kanałach sprzedaży Spółki — podsumowuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota.

Zarząd Spółki podkreśla również, iż Kubota S.A. konsekwentnie realizuje obraną strategię, kładąc nacisk na dalszą optymalizację procesów, rozwój asortymentu, umacnianie wizerunku marki, dywersyfikację źródeł przychodów oraz ekspansję zagraniczną. Z unikalnym podejściem do budowania długoterminowej wartości, Spółka zamierza kontynuować ten kierunek, aby w kolejnych kwartałach utrzymać wysoką dynamikę wzrostu.

Rozwój marki Kubota

Od czasu reaktywacji marki w 2019 roku, Kubota każdego roku rozwija swój asortyment o kolejne grupy produktowe oraz rozszerza sprzedaż o nowe kanały marketplace. W maju 2024 roku kultowa marka obchodziła 30-lecie swojego istnienia. Po raz pierwszy charakterystyczne klapki trafiły do Polski w 1994 roku, za sprawą Doroty i Wiesława Michalskich, którzy kolorowe obuwie sprowadzali z Chin, przewożąc je koleją transsyberyjską. Dziś Kubota konsekwentnie odświeża swój wizerunek, realizując kolejne kampanie marketingowe oparte na skojarzeniach z komfortem i wygodą, ale jedno pozostaje niezmienne – wciąż jest brandem klapków bardzo chętnie wybieranym przez Polaków.

Produkty marki Kubota dostępne są również w sklepach stacjonarnych Skarpetoholik, które znajdują się w Elektrowni Powiśle w Warszawie, Off Piotrkowska w Łodzi, na ul Stradomskiej 9 w Krakowie oraz na ul. Półwiejska 13 w Poznaniu.

Idź do oryginalnego materiału