Lagardère Travel Retail w Polsce konsekwentnie rozwija obecność swoich sieci kawiarnianych w obszarze delivery. Oferta Costa Coffee pojawiła się na platformie Pyszne.pl, a So Coffee rozpoczęło współpracę z aplikacjami Bolt oraz Wolt.
Plany na kolejne miesiące obejmują dalsze zwiększanie siatki lokali realizujących zamówienia online, usprawnianie procesów logistycznych oraz wprowadzenie opcji dostaw do domu dla kolejnych marek z portfolio spółki. – Dynamiczny wzrost zamówień w kanale delivery potwierdza słuszność tego kierunku – podkreśla przedstawiciel firmy.
Rozwój strategii omnichannel
Lagardère Travel Retail w Polsce aktywnie dostosowuje swoje sieci kawiarniane do rosnących oczekiwań konsumentów w zakresie usług online. Wraz z początkiem 2025 r. Costa Coffee umożliwiła klientom składanie zamówień z dostawą za pośrednictwem kolejnego operatora Pyszne.pl. Jest to piąta platforma, na której dostępna jest marka, po Glovo, Uber Eats, Bolt oraz Wolt. w tej chwili już 64 kawiarnie Costa Coffee są dostępne w aplikacjach delivery, a sprzedaż w tym kanale stale rośnie – w 2024 roku odnotowano wzrost o 23 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
Również oferta So Coffee pojawiła się u nowych dostawców. Do platform obsługujących markę, takich jak jak Glovo i Pyszne.pl, dołączyły Bolt i Wolt, które realizują dostawy zarówno w formie door-to-door, jak i szybkiego odbioru w kawiarni. Nowi partnerzy, poszerzenie sieci kawiarni obsługujących zamówienia online oraz inwestycja w nowoczesne narzędzia wspierające procesy logistyczne przełożyły się na wzrost sprzedaży w tym kanale. W grudniu 2024 r. wyniósł aż o 74proc. względem grudnia 2023 r.
– Naszym celem jest spełnianie różnorodnych potrzeb konsumentów. Działamy wielokanałowo, aby być blisko naszych gości w każdej sytuacji. Inwestujemy w lokale stacjonarne, stawiamy na obecność w topowych lokalizacjach – w centrach handlowych, na lotniskach czy dworcach – gdzie nasi klienci mogą odpocząć w trakcie podróży, zakupów czy spotkań się ze znajomymi. Z drugiej strony rozwijamy obszar delivery, odpowiadając na potrzeby konsumentów ceniących wygodę i oszczędność czasu. Nawiązujemy współpracę z kolejnymi platformami, rozszerzamy sieć kawiarni obsługujących zamówienia online i inwestujemy w procesy logistyczne. Dzięki temu zwiększamy swoją widoczność w danym mieście i docieramy do większej liczby klientów. Analizujemy także potencjał wdrożenia w obszar dostaw innych naszych brandów. Dynamiczny wzrost zamówień w kanale delivery potwierdza słuszność tego kierunku — podkreśla Paweł Opałko, Dyrektor Digital w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Jak zaznacza spółka, na wzrost sprzedaży w obszarze zamówień online znacząco wpłynęły inwestycje w usprawnienie procesów, w tym nowoczesne narzędzia automatyzujące zarządzanie zamówieniami. Dzięki temu Lagardère Travel Retail w Polsce skutecznie radzi sobie z rosnącą liczbą partnerów i stale poprawia jakość obsługi w kanale delivery.