Czeski przewoźnik ogłosił uruchomienie transeuropejskiego połączenia kolejowego. Trasa obejmie 3 kraje – Polskę, Czechy oraz Niemcy – i poprowadzi z Przemyśla, położonego przy granicy z Ukrainą, aż do lotniska we Frankfurcie nad Menem. Składy będą kursować raz dziennie w obu kierunkach od 25 czerwca 2026 r. Sprzedaż biletów już ruszyła.
Leo Express wprowadza nowe, pełnowartościowe transeuropejskie połączenie, które łączy ważne centra administracyjne, finansowe i przemysłowe, takie jak Frankfurt, jedno z największych lotnisk w Europie, a także metropolie kulturalne, na przykład Kraków, Pragę czy Weimar. Przy długości trasy przekraczającej 1300 kilometrów będzie to jedno z najdłuższych bezpośrednich połączeń kolejowych w Europie […] Leo Express przełamuje tym samym na kolei symboliczną barierę między Europą Wschodnią a Zachodnią oraz połączy najważniejsze europejskie centra z bramą wjazdową na Ukrainę bezpośrednią trasą, której dotąd brakowało – wskazuje Peter Köhler, prezes zarządu Leo Express.
Pociągiem przez 3 państwa w 19 godz.
Pociąg opuści Przemyśl o godz. 13:31 i dotrze na frankfurckie lotnisko następnego dnia o 7:53. Kurs powrotny wystartuje o 8:27, kończąc bieg w Przemyślu o 2:23. Na polskim odcinku składy zatrzymają się m.in. w Rzeszowie, Tarnowie, Krakowie, Katowicach oraz Tychach. Po czeskiej stronie pasażerowie wysiądą w Boguminie, Ostrawie, Ołomuńcu, Pardubicach czy Pradze. Niemiecka część trasy obejmuje przystanki w Dreźnie, Lipsku, Weimarze, Erfurcie oraz Fuldzie.
Podróżni skorzystają z Wi-Fi, gniazdek elektrycznych, klimatyzacji oraz usług gastronomicznych. w tej chwili bilety sprzedawane są bez przypisanych miejsc, jednak od stycznia przewoźnik wprowadzi rezerwację oraz klasę Business.
Ograniczenia wynikające z robót w Niemczech
Z powodu prac budowlanych rozkład ulegnie modyfikacjom. W poniedziałki odjazd z Frankfurtu przesunie się o 4 godz. – na 12:27. We wtorki i środy pociągi obsłużą wyłącznie relację lotnisko frankfurckie – Bogumin, natomiast w środy i czwartki kursowanie ograniczy się do kierunku przeciwnego.
Leo Express oferuje połączenie z dogodną godziną przyjazdu na lotnisko we Frankfurcie o 7:53, co umożliwia komfortowe przesiadki na loty europejskie i międzykontynentalne. Kurs powrotny o 8:27 zapewnia dzienne połączenie do Pragi, z późnym przyjazdem do Krakowa i Przemyśla. Pociąg zapewni także bezpośrednie połączenie między Pragą, Dreznem, Lipskiem, Erfurtem i Frankfurtem – zaznacza Peter Köhler.
Fot. Leo Express
Zobacz również:

7 godzin temu








