W II kwartale bieżącego roku finansowego firma Levi Strauss & Co., gigant branży denim, osiągnęła przychody netto w wysokości 1,4 miliarda dolarów. Wzrosły one o 6 proc. na bazie raportowanej i o 9 proc. na bazie organicznej w porównaniu z II kwartałem 2024 roku.
– Odnotowaliśmy kolejny mocny kwartał, odzwierciedlający szeroko zakrojony wzrost — wyraźny dowód na to, iż nasza strategia nabiera tempa — powiedziała Michelle Gass, Prezes i Dyrektor Generalny Levi Strauss & Co. – Wchodzimy w drugą połowę 2025 roku z mocną pozycją, ponieważ nasza ambicja przekształcenia się w lifestyle’ową markę odzieżową i najlepszego sprzedawcę DTC (bezpośrednio do konsumentów) staje się rzeczywistością. Levi’s to marka o bogatej, 172-letniej historii. przez cały czas pozostaje globalną ikoną – dodaje.
Wyniki na plusie
Marka Levi’s wzrosła o 9 proc. globalnie na bazie organicznej. W obu Amerykach przychody netto wzrosły o 5 proc. na bazie raportowanej i o 9 proc. na bazie organicznej. W Europie przychody netto wzrosły o 14 proc. na bazie raportowanej i o 15 proc. na bazie organicznej. Przychody netto w Azji pozostały na niezmienionym poziomie.
Przychody netto DTC (Direct-to-Consumer) wzrosły w badanym okresie o 11 proc. na bazie raportowanej i o 10 proc. na bazie organicznej. Wzrost DTC na bazie organicznej odzwierciedlał 9 proc. wzrost w USA, 9 proc. wzrost w Europie i 10 proc. wzrost w Azji.
Wyższa prognoza
Przychody netto z e-commerce wzrosły o 13 proc. na bazie raportowanej i o 13 proc. na bazie organicznej. DTC stanowiło 50 proc. całkowitych przychodów netto w drugim kwartale. Przychody netto ze sprzedaży hurtowej wzrosły o 3 proc. na bazie raportowanej i o 7 proc. na bazie organicznej.
– Biorąc pod uwagę mocne wyniki w I półroczu i utrzymującą się dynamikę naszych działań – choćby pomimo wyższych taryf — podnosimy nasze całoroczne oczekiwania dotyczące przychodów i EPS (zysk na akcję) — powiedział Harmit Singh, Dyrektor Finansowy i ds. Wzrostu Levi Strauss & Co. – Zasadniczo stajemy się firmą o wyższej stopie wzrostu, wyższym profilu marży, silniejszych przepływach pieniężnych i wyższych zwrotach z zainwestowanego kapitału – dodaje.