Levi Strauss & Co sprzedaje markę Dockers. Na stole setki mln dolarów

1 dzień temu

Amerykański gigant dżinsowy Levi Strauss & Co ogłosił sprzedaż swojej marki Dockers. Authentic Brands Group przejmie kalifornijską markę za 311 milionów dolarów.

Umowa obejmuje potencjalne premie uzależnione od wyników, które mogą przynieść Levi Strauss dodatkowe 80 milionów dolarów w nadchodzących latach. Analitycy uznają transakcję za zgodną ze strategią firmy Levi, która będzie koncentrować się na bardziej dochodowych i szybciej rozwijających się segmentach.

Decyzja biznesowa

W 2024 roku marka wygenerowała ponad 323 miliony dolarów przychodów, co oznacza spadek o 4 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Kwota ta stanowiła około 5 proc. całkowitych przychodów grupy, które sięgnęły 6,4 miliarda dolarów.

– Sprzedaż marki Dockers pozwala nam bardziej dostosować nasze portfolio do strategicznych planów. Zamierzamy koncentrować się na bezpośredniej sprzedaży do konsumentów, rozszerzając nasz międzynarodowy zasięg i inwestując w możliwości w kategoriach odzieży damskiej i dżinsów – powiedziała Michelle Gass, prezes i dyrektor generalny Levi Strauss & Co.

Dockers w portfolio Authentic Brands Group

Marka Dockers dołączy do obszernego portfolio marek Grupy ABG. W skład grupy wchodzą takie marki jak Ted Baker, Jones New York, Van Heusen, Arrow czy Izod, ale także duże amerykańskie marki odzieży codziennej, takie jak Nautica i Eddie Bauer.

– Dockers w naturalny sposób wpisuje się w model Authentic – powiedział Jamie Salter, założyciel, prezes i dyrektor generalny Authentic. – To marka o głębokich korzeniach, wysokim poziomie świadomości i solidnej bazie licencyjnej – to elementy, na które zwracamy uwagę przy pozyskiwaniu nowych marek – dodaje.

W USA i Kanadzie transakcja ma zostać sfinalizowane około 31 lipca 2025 r. Na pozostałych rynkach – w tym w Europie i Azji, gdzie Dockers ma wiele sklepów i partnerstw detalicznych – całość praw zostanie przeniesiona do 31 stycznia 2026 roku. W okresie przejściowym firmy Dockers będą przez cały czas działać w oparciu o istniejącą infrastrukturę Levi Strauss & Co.

Idź do oryginalnego materiału