Liczba punktów ładowania widocznych w aplikacji wzrosła do 4 464 na koniec 2024

10 godzin temu

Liczba sesji ładowania obsłużonych przez Elocity w 2024 roku wzrosła czterokrotnie w ujęciu rocznym, a w aplikacji znajdują się stacje ładowania 395 operatorów, czyli o 163 więcej r/r, podała spółka. W aplikacji Elocity widoczne są 4 464 punkty ładowania, czyli ponad połowa ogólnodostępnych stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce.

W aplikacji Elocity widoczne były 4 464 punkty ładowania na koniec 2024 r., czyli ponad 51% wszystkich publicznych punktów ładowania w Polsce (8 659 punktów wg Licznika Elektromobilności). Z tego 3 130 wyposażonych było w backend Elocity, a 1 334 punkty to infrastruktura partnerów roamingowych spółki, głównie Powerdot i Ekoen, podkreślono.

„W kontekście przytoczonych danych i prognozowanych kierunków rozwoju branży e-mobility warto zwrócić uwagę, iż jesteśmy w tej chwili największym konsolidatorem polskiego rynku elektromobilności. Doskonale widać to na przykładzie liczby operatorów, dostępnych w naszej aplikacji. Pod koniec 2023 roku było to 280 operatorów, po 12 miesiącach jest ich już niemal 400” – powiedział CEO Elocity Adrian Nocuń, cytowany w komunikacie.

W przeliczeniu na stacje technologia Elocity wspierała 3 010 z nich, w tym 1 645 stacji ogólnodostępnych i 1 365 prywatnych. Rok 2023 spółka zamknęła z ogólną liczbą 1 642 stacji , co oznacza wzrost o ponad 83%.

Dynamiczny rozwój infrastruktury ładowania wynika m.in. z działań klientów Elocity, w tym sieci handlowych: Lidl, Leroy Merlin. Konsekwentnie nad rozwojem infrastruktury pracują także klienci White Label Elocity, czyli operatorzy, którzy rozwijają własną sieć stacji EV w oparciu o technologię polskiej spółki. Wśród nich są przedstawiciele sektora energetycznego (Tauron, Polenergia), Anwim, czyli właściciel sieci stacji Moya, a także dotychczasowi partnerzy Elocity, w tym m.in. Noxo, Horyzont EV, Eleport czy Pure City, wymieniono.

Elocity w 2024 roku dostarczyło klientom łącznie 10,4 GWh energii, czyli o ponad 150% więcej niż 12 miesięcy wcześniej, wskazano także.

„W ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka podpisała 431 nowych kontraktów biznesowych, czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Wzrosła także liczba partnerów w modelu White Label (z 12 w 2023 roku do 22 w roku ubiegłym). Do grona klientów Elocity dołączyli m.in. Lidl, Tauron i Polenergia. To przykłady współprac, opierających się na szczególnie wymagających wdrożeniach. W przypadku spółek energetycznych wiązały się one z migracją systemów, zmianą technologii i dostarczaniem rozwiązań z bardzo szerokimi funkcjonalnościami” – czytamy dalej.

Na koniec 2023 roku z aplikacji Elocity korzystało niespełna 35 000 osób, podczas gdy w zeszłym roku liczba użytkowników aplikacji wynosiła blisko 75 000. W minionym roku Elocity odnotowało wzrost liczby użytkowników aplikacji i czterokrotny wzrost ich aktywności. W 2023 odbyło się 240 000 sesji ładowania, w 2024 roku już ponad 986 000 sesji, podsumowano.

Elocity to spółka technologiczna istniejąca od 2018 roku, posiadająca własne oprogramowanie do zarządzania stacjami ładowania w chmurze oraz firmę świadczącą usługi dla inwestorów, firm i flot chcących prowadzić punkty ładowania aut elektrycznych oraz korzystać z sieci stacji ładowania.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału