Lidl wyznacza sobie cel: zerowa emisja netto do 2050 roku

2 miesięcy temu

Lidl dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku w oparciu o nowe ambitne cele klimatyczne w łańcuchu dostaw. W ten sposób firma po raz kolejny znacząco zwiększa swoje zaangażowanie w zrównoważone praktyki biznesowe i ochronę klimatu w ramach międzynarodowej strategii CSR. Lidl odnotował już znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych o 52 proc. we wszystkich krajach, w których jest obecny – w porównaniu z 2019 rokiem.

Lidl, jeden z największych europejskich detalistów spożywczych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku we wszystkich jednostkach organizacyjnych i łańcuchach dostaw. Oznacza to, iż do 2050 roku firma zredukuje emisję gazów cieplarnianych tak blisko zera, jak to tylko możliwe. Cel zerowej emisji netto obejmuje emisje zakresu 3 (Scope 3), tj. strefę górną (upstream) oraz dolną (downstream) łańcucha dostaw Lidla. To tutaj generowane jest ponad 90 proc. całkowitych emisji firmy.

Połączenie sił w celu ograniczenia emisji

Aby obrać kurs na zerową emisję netto, Lidl rozszerza swoją strategię klimatyczną o nowe konkretne cele w zakresie 3 (Scope 3):

· do 2034 roku firma zamierza zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w rolnictwie, leśnictwie i innym użytkowaniu gruntów o 42,4 proc. („emisje FLAG”: Forest, Land and Agriculture).

· Lidl zobowiązał się również do zmniejszenia o 35 proc. emisji w sektorze energetycznym i przemysłowym („emisje E+I”) w tym samym okresie.​

W tym celu Lidl będzie w przyszłości jeszcze ściślej współpracować ze swoimi partnerami i dostawcami. Firma zobowiązała swoich największych dostawców, którzy są odpowiedzialni za 75 proc. emisji związanych z produktami w zakresie 3, do osiągnięcia celów redukcyjnych do 2026 roku zgodnie z inicjatywą Science Based Targets Initiative (SBTi). SBTi to globalna inicjatywa, która wspiera firmy w ustalaniu opartych na nauce celów redukcji emisji gazów cieplarnianych zgodnie z najnowszymi osiągnięciami nauki o klimacie. Lidl wspiera i umożliwia swoim dostawcom osiągnięcie tych celów dzięki odpowiednich narzędzi.

Dotychczasowe osiągnięcia Lidl w ramach strategii klimatycznej

Do tej pory Lidl zredukował już 52 proc. swoich operacyjnych emisji CO2 (zakres 1 i 2). W szczególności przyczyniło się do tego wykorzystanie energii odnawialnej: od 1 marca 2022 roku Lidl wykorzystuje w 100 proc. zieloną energię elektryczną3 we wszystkich sklepach, centrach logistycznych i budynkach biurowych. Z powodzeniem wdrożono również inne działania, takie jak:

· zwiększenie liczby stacji ładowania pojazdów elektrycznych przy sklepach i magazynach;

· rezygnacja z dostaw zagranicznych warzyw i owoców transportem lotniczym;

· zwiększenie liczby produktów wegańskich i wegetariańskich pod marką Vemondo;

· edukacja wszystkich pracowników w ramach projektu YOU na temat prośrodowiskowych działań oraz ochrony bioróżnorodności i zasobów.

– Lidl poczynił już znaczne postępy w zakresie ochrony środowiska. Oferujemy naszym klientom produkty w przystępnych cenach, które wspierają realizację naszych celów klimatycznych – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska. – Zmiana klimatu jest jednym z największych wyzwań naszych czasów, któremu chcemy stawić czoła – dodaje.

Science Based Targets: zaangażowanie w realizację celów naukowych

Firmy z Grupy Schwarz dołączyły do inicjatywy Science Based Targets w 2020 roku, aby pomóc w osiągnięciu celu 1,5 stopnia paryskiego porozumienia klimatycznego. Lidl również sformułował własną strategię z dodatkowymi celami w ramach strategii klimatycznej spółek Grupy Schwarz.

Idź do oryginalnego materiału