Linie lotnicze chcą rozbić bank. Obawą połączenia ze Stanami Zjednoczonymi

1 dzień temu
Zdjęcie: Polsat News


Europejskie linie lotnicze prognozują rekordowe lato. Wskazują na wzrost cen, większy popyt i liczą na spadek cen ropy naftowej. Z danych wynika, iż do sprzedaży w okresie letnim trafi na Starym Kontynencie prawie miliard biletów lotniczych. Największą niewiadomą pozostają rejsy z Europy do Stanów Zjednoczonych.


W tegorocznym sezonie letnim, który trwa od kwietnia do października, w całej Europie do sprzedaży trafi łącznie 949,8 mln biletów, o 3,3 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym (950 mln) - informuje OAG (Official Airline Guide), firma konsultingowa dostarczająca danych lotniczych, przeprowadzająca analizy i informująca o liczbie podróżnych. Najwięcej biletów - 118 mln - ma wystawić na sprzedaż Hiszpania. Wielka Brytania, drugi co do wielkości rynek na kontynencie, ma zaproponować o 3,5 miliona mniej. “Turcja, Włochy i Francja zaoferują po około 89 milionów miejsc” - informuje OAG.Reklama


Loty w wakacje. Linie lotnicze idą na rekord. To ma być lato z wielkim sukcesem


Wzrost liczby pasażerów prognozują największe europejskie linie lotnicze. IAG, w skład której wchodzi British Airways i Iberia, podtrzymuje grudniowe zapowiedzi o wzroście na poziomie 3 proc. i zapewnia, iż przychody za drugi kwartał przekraczają osiągnięte w 2024 r. Taki sam wzrost w wakacje liczby pasażerów prognozuje EasyJet i Ryanair. Niskokosztowy, irlandzki przewoźnik liczy na wzrost popytu po ubiegłorocznej obniżce cen biletów o 7 proc.


Optymizmem napawa również Air France-KLM. Jej prezes, Benjamin Smith, poinformował niedawno o „utrzymującym się popycie” na letnią sprzedaż biletów. Aktywność grupy wzrosnąć ma o około 5 proc. Dwa razy lepsze wyniki planuje osiągnąć węgierski Wizz Air. Trzecia co do wielkości tania linia lotnicza w Europie w ciągu dwóch kwartałów tego lata zamierza zwiększyć aktywność o ponad 10 proc.
Na poprawę ubiegłorocznych wyników liczy też PLL LOT. w okresie Lato 2024, z usług narodowego przewoźnika skorzystało 10,7 mln pasażerów. W lecie 2025 r. została zwiększona liczba rejsów na popularnych trasach i wprowadzone nowe połączenia. Zwiększono częstotliwości lotów z Warszawy i Krakowa do Chicago i Toronto. Przewoźnik wzmocnił też swoją obecność na Bałkanach, oferując więcej rejsów do Chorwacji, Bośni i Hercegowiny, Serbii i Macedonii Północnej.


Loty do USA powodem d niepokoju. A linie lotnicze chcą rozbić bank


Największym zagrożeniem dla wszystkich europejskich linii jest ryzyko spadku rezerwacji na kierunkach do Ameryki Północnej. Analitycy rynku, w tym firma konsultingowa OAG, zastanawiają się czy spowolnienie sprzedaży krajowej w Stanach Zjednoczonych wpłynie na loty międzykontynentalne oraz czy niezadowolenie, jakie prezydent Donald Trump wzbudza w Europie, przełoży się na mniejsze zainteresowanie lotami za ocean.
Stany Zjednoczone są jednym z głównych destynacji dla przewoźników ze Starego Kontynentu. To najważniejszy rynek dla British Airways, Air France-KLM czy hiszpańskiej Iberii. A dla Lufthansy sprzedaż biletów do USA jest na drugim miejscu. W siatce połączeń LOT-u znajdziemy rejsy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles i Miami.
Idź do oryginalnego materiału