Łódź kupuje e-busy Solaris. Debiut Urbino 18 electric w mieście

1 rok temu

Łódź podpisała umowę na nowe e-busy Solaris wraz z infrastrukturą do ładowania. Osiem bezemisyjnych autobusów Urbino 18 electric wyjedzie na ulice miasta już w przyszłym roku. To pierwszy łódzki kontrakt na autobusy elektryczne od Solaris, a wartość brutto zamówienia to niemal 32 mln zł.

Łódź zamówiła nowe e-busy Solaris

Łódź podejmuje zdecydowane kroki w kierunku mobilności elektrycznej i zamawia nowe e-busy Solaris. Zamówione przez miasto osiem Urbino 18 electric to autobusy ciche i całkowicie bezemisyjne. Poza dostawą pojazdów, podpisana umowa obejmuje także infrastrukturę ładowania. Autobusy pojawią się na ulicach Łodzi już w drugiej połowie przyszłego roku.

Dzisiejsze podpisanie kontraktu na 8 nowoczesnych autobusów elektrycznych to dla nas bardzo ważne wydarzenie. Cieszymy się, iż Łódź staje się kolejnym miastem na mapie użytkowników zeroemisyjnych Solarisów. Jesteśmy też dumni, iż możemy wspierać miasto w realizacji tak ambitnych projektów. Intensywne działania związane z elektryfikacją komunikacji miejskiej w Łodzi mogą być świetnym przykładem dla wielu europejskich miast – stwierdził Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży Regionu Południowo-Wschodniego-Kraj w firmie Solaris.

Zamówione autobusy elektryczne zasilane są nowoczesnymi bateriami typu High Energy o łącznej nominalnej pojemności 400 kWh. Akumulator można ładować zarówno dzięki wtyczki umieszczonej na przedniej masce autobusu, jak i odwróconego pantografu, który ładowarka opuszcza na specjalne szyny mocowane na dachu pojazdu. Płynną jazdę osiemnastometrowych e-busów zapewnia centralny silnik trakcyjny.

To świetna wiadomość dla łódzkiej floty autobusów, która wzbogaci się o kolejne elektryki. Dziś podpisujemy umowę na zakup pierwszych przegubowych elektrycznych autobusów z firmą Solaris. Bardzo się cieszę, i jestem przekonany, iż to początek długofalowej współpracy – powiedział Adam Pustelnik, Pierwszy Wiceprezydent Miasta Łodzi.

Solaris

Debiut elektrycznych Solarisów

Komfortowa kabina Urbino 18 electric z w pełni automatyczną klimatyzacją może pomieścić co najmniej 110 osób, z czego 35 na miejscach siedzących. Autobusy od Solaris posiadają również wiele udogodnień i nowoczesnych rozwiązań, takich jak elektroniczny system biletowy pozwalający na opłacenie przejazdu kartą płatniczą, automat biletowy czy system informacji pasażerskiej, dopasowujący poziom głośności komunikatów wysyłanych w pojeździe do poziomu głośności tła.

Pojazdy otrzymują również wsparcie zdalnej diagnostyki w postaci nowoczesnego systemu eSConnect. Dzięki takim informacjom jak stan naładowania akumulatorów, przewidywana trasa autobusu czy wskaźnik aktualnego i całkowitego zużycia energii elektrycznej, zarządzający transportem może optymalizować działanie swojej floty. Tym samym dzięki eSConnect można zwiększyć dyspozycyjność pojazdów, zmniejszyć czas przestojów i uniknąć niepotrzebnych powrotów pojazdów do zajezdni w celu naładowania.

Pierwsze Solarisy po raz pierwszy pojawiły się w Łodzi w 2000 roku. Od tego czasu transport publiczny w tym mieście nieustannie zmierza w kierunku zielonej transformacji, zamówione przez Łódź e-busy to pierwsze elektryczne pojazdy Solaris, które będą jeździły po mieście. To jednak nie pierwsza inwestycja miasta w Solarisy napędzane alternatywnymi źródłami energii. W tym roku producent dostarczył już do Łodzi 29 niskoemisyjnych Urbino 12 mild hybrid, a niedługo do miasta trafi kolejne 20 sztuk tego modelu.

MPK Kraków podpisało umowę z Solaris na nowe autobusy

Idź do oryginalnego materiału