LOGINTRADE dostarcza zaawansowane technologie zakupowe na bazie strategii AI-first

8 godzin temu

LOGINTRADE S.A. jest spółka publiczną, której akcje notowane są na rynku alternatywnym NewConnect, prowadzonym przez warszawską Giełdę Papierów Wartościowych (ticker: LGT).

LOGINTRADE S.A. jest nowoczesną spółką technologiczną, działającą na rynku sourcingu i e-procurement, której flagowy produkt – platforma zakupowa LOGINTRADE – skutecznie optymalizuje procesy biznesowe w przedsiębiorstwach oraz administracji publicznej w obszarze zakupów i przetargów korporacyjnych.

W ramach Grupy Kapitałowej LOGINTRADE dostarczane są produkty w modelu SaaS, które są stale rozwijane w kierunku wykorzystania AI, zgodnie ze strategią „AI-first”, a u podstaw ich projektowania leży innowacyjność, unikatowość, zaawansowane i nowoczesne technologie IT/AI/AI Agents oraz know-how zakupowe. Ze względu na uniwersalność produktową celem Grupy LOGINTRADE jest skalowalność biznesu, dywersyfikacja produktowa w ramach poszczególnych segmentów rynku, jak również ekspansja geograficzna na rynki zagraniczne.

Wykres i sytuacja techniczna

Notowania giełdowe LOGINTRADE S.A. w alternatywnym systemie obrotu NewConnect cechuje typowa dla segmentu technologicznego zmienność i przejściowo ograniczona płynność, jednak można dostrzec, iż istotnym informacjom o charakterze fundamentalnym oraz publikacji okresowych raportów finansowych często towarzyszą widoczne impulsy wzrostowe.

Od blisko 2,5 roku kurs akcji porusza się w konsolidacji cenowej pomiędzy poziomem wsparcia na ok. 2,50 zł za akcję, a oporem na ok. 4,20 zł za akcję. W chwili obecnej notowania znajdują się pośrodku kanału konsolidacyjnego, obroty zmalały, a wskaźnik RSI ustabilizował się w średnim przedziale.

Aktualnie notowania giełdowe z ceną za pojedynczą akcję 3,20 zł plasują się nieznacznie poniżej średniej 50-sesyjnej wynoszącej 3,32 zł, co jest w tym momencie pierwszym naturalnym oporem technicznym na drodze do dalszych wzrostów. Wydaje się, iż rynek kapitałowy i akcjonariusze wyczekują na rozwój wydarzeń i dalsze wiadomości z LOGINTRADE S.A., co może być kluczowe, aby wygenerować wyraźny ruch cenowy.

Analiza wynikowa i operacyjna

Grupa Kapitałowa LOGINTRADE generuje przychody głównie w modelu subskrypcji SaaS oraz usług wdrożeniowych powiązanych z platformą zakupową. Narastająco za trzy kwartały 2025 r. skonsolidowane przychody wyniosły 7,73 mln zł, co należy uznać za wynik świadczący o stabilnym wzroście działalności operacyjnej, przy utrzymującej się dwucyfrowej dynamice wzrostu na poziomie 12,7% r/r.

Kluczowy jest wskaźnik MRR, czyli powtarzalnych przychodów w okolicy 95%, co potwierdza słuszność modelu biznesowego oraz wysoką jakość i powtarzalność wynikową. Trend ten przekłada się wprost na stabilność marż w dłuższej perspektywie, co jest szczególnie ważne w sytuacji regularnych inwestycji w rozwój produktu i obsługę klienta. Obraz dopełnia wskaźnik Churn poniżej 5%, oznaczający bardzo niski poziom rezygnacji klientów i dobrą retencję, czyli efektywny model utrzymania klientów.

Całościowo rośnie rentowność operacyjna EBIT, jak również zysk netto, co sugeruje, iż efektywność operacyjna jest coraz lepsza i nadąża za rozwojem działalności i skalowaniem platformy. Jednocześnie wykazywany jest wysoki stan środków pieniężnych, co przy relatywnie niskim stopniu zadłużenia pozytywnie przekłada się na bieżącą płynność finansową.

Na poziomie operacyjnym należy podkreślić konsekwentną realizację strategii „AI-first”, czyli rozwoju produktów poszczególnych spółek zależnych w oparciu o integracje AI.

Spółka LOGINTRADE kontynuuje rozwój funkcjonalny swojej flagowej platformy, koncentrując się na automatyzacji procesów zakupowych oraz wdrażaniu elementów AI wspierających obszar analizy ofert i efektywność zakupów B2B.

Zingflow pełni rolę dostawcy zaawansowanych agentów zakupowych, czyli produktu komplementarnego LOGINTRADE i wspierającego automatyzację zakupów u klientów korporacyjnych. Rozwój spółki wpisuje się w strategię zwiększania wartości koszyka produktowego u obecnych klientów oraz wzrostu średniego przychodu przypadającego na jednego użytkownika (ARPU), przy relatywnie niskich kosztach wdrożenia usługi i dalszego skalowania.

Public24.ai to kolejny innowacyjny element portfolio produktowego Grupy Kapitałowej LOGINTRADE, skoncentrowany na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz agentów AI w obsłudze procesów zakupowych i przetargowych, szczególnie w sektorze publicznym. Spółka podkreśla strategiczny i długoterminowy charakter projektu, ponieważ produkt znajduje się w fazie intensywnego rozwoju technologicznego, a celem jest dalsza komercjalizacja i trwała przewaga konkurencyjna oparta na AI.

Synergię produktową uzupełnia IQmatica, czyli najnowsza spółka funkcjonująca w ramach Grupy Kapitałowej LOGINTRADE, pełniąca rolę kompetencyjnego zaplecza technologicznego i realizująca projekty developerskie oraz integracyjne dla produktów LOGINTRADE, Zingflow i Public24.ai. Działalność IQmatica umożliwia elastyczne rozwijanie własnych rozwiązań IT, skracanie czasu wdrożeń oraz efektywne wdrażanie nowych funkcjonalności, w tym modułów opartych o sztuczną inteligencję.

Szanse i zagrożenia

Niewątpliwie szanse rozwojowe LOGINTRADE S.A., ale także całej Grupy Kapitałowej, należy upatrywać w dalszej implementacji produktowej rozwiązań opartych o AI i AI agents. Rozwój modułów sztucznej inteligencji oraz agentów zakupowych, będących autonomicznymi narzędziami wspierającymi proces zakupowy, może znacząco zwiększyć realną wartość systemu oferowanego klientom, ponieważ uzyskują oni realne oszczędności kosztowe, przyśpieszają zakupy, jak również notują lepsze dopasowanie dostawców do własnych potrzeb biznesowych. Z perspektywy Grupy Kapitałowej LOGINTRADE S.A. przełoży się to prawdopodobnie na jeszcze silniejszą ofertę SaaS, kontynuację wzrostowego trendu wynikowego oraz utrzymanie wysokiej bazy obsługiwanych klientów.

W szerszym ujęciu planom biznesowym spółki i Grupy sprzyja rosnący rynek e-procurement, związany z digitalizacją zakupów B2B i potrzeba automatyzacji procesów zakupowych. Stwarza to duży potencjał dalszego skalowania działalności ze względu na możliwości pozyskania nowych klientów – średnich i dużych przedsiębiorstw, ale także instytucji publicznych.

Wspomniane aspekty rozwojowe produktu oraz czynniki rynkowe idealnie uzupełnia skalowalność samego modelu SaaS, w którym koszty zwiększania bazy klientów i obsługi kolejnych subskrybentów są relatywnie niskie, czyli naturalny w tej sytuacji wzrost przychodów jest podkreślony poprawą marż.

Głównymi zagrożeniami wydaje się nie tyle konkurencja rynkowa, oparta o lokalnych graczy i międzynarodowe platformy zakupowe w modelu SaaS, ale przede wszystkim wciąż przyśpieszające tempo adopcji AI. Skuteczne komercjalizowanie rozwiązań opartych o AI, co oczywiste, wymaga już nie tylko czasu, wiedzy i zaufania ze strony klientów, ale w coraz większym stopniu także dużej elastyczności technologicznej, opartej o adekwatne odczytanie i odpowiednią predykcję kierunku rozwoju nowoczesnej technologii. Ostatecznie istnieje także ryzyko komercjalizacyjne, związane z wykorzystaniem np. zakupowych agentów AI, ponieważ najważniejsze jest tutaj dopasowanie do procesów klienta, czyli adekwatna integracja, ale także pełne bezpieczeństwo danych.

Uwarunkowania rynkowe

Segment e-procurement i zakupów B2B rozwija się równolegle z postępującą digitalizacją łańcuchów dostaw i rosnącym zapotrzebowaniem na dalszą optymalizację procesów zakupowych. Trend ten obserwujemy zarówno w sektorze prywatnym, w którym kluczowa jest efektywność biznesowa, jak również w sektorze publicznym, w którym występuje szczególna potrzeba przejrzystości zakupów i przetargów oraz wysokiej powtarzalności procesowej. W tym otoczeniu zaawansowane technologicznie rozwiązania zakupowe Grupy Kapitałowej LOGINTRADE, wsparte innowacyjnymi narzędziami AI, jak również dodatkowa możliwość integracji agentów zakupowych z zewnętrznymi systemami ERP klienta, dają realną przewagę konkurencyjną.

Aktualna wycena

Aktualna wycena rynkowa LOGINTRADE S.A. wynosi 16 mln zł przy charakterystycznym dla spółek technologicznych, ponoszących wysokie nakłady inwestycyjne w obszarze rozwoju produktu, podwyższonym wskaźniku P/E w okolicy 30. Znacznie bardziej wymiernym wskaźnikiem w przypadku spółek typu LOGINTRADE S.A. jest jednak P/S, wynoszący w tej chwili jedynie ok. 1,7. Oznacza to, iż aby „kupić” 1 zł jednostkowego przychodu spółki inwestor giełdowy musi zapłacić 1,7 zł, co jest niskim poziomem. W przypadku podobnych spółek SaaS, szczególnie tych rentownych, generujących wysokie powtarzalne przychody i posiadających trwałe fundamenty rozwoju w oparciu o AI wskaźnik ten oscyluje często w przedziale 5-10+.

Wydaje się więc, iż obecna kapitalizacja nie uwzględnia faktycznego potencjału wzrostu LOGINTRADE S.A., opartego o możliwą premię wynikową w przypadku sprawnej implementacji AI i zakupowych agentów AI w obszarze produktowym, jak również mocnych fundamentów oraz dużej skalowalności modelu biznesowego w ujęciu SaaS.

Źródło: Spółka

Idź do oryginalnego materiału