LPP miało 334 mln zł zysku netto, zysk 938 mln zł zysku EBITDA w I kw. r.obr. 2025

1 miesiąc temu

Warszawa, 12.06.2025 (ISBnews) – LPP odnotowało 334 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2025 (luty-kwiecień 2025) wobec 276 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 464 mln zł wobec 411 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnęła 938 mln zł wobec 795 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4 954 mln zł wobec 4 306 mln zł rok wcześniej.

“W I kwartale 2025 Grupa LPP osiągnęła przychody na poziomie 5 mld zł, co było o 15,0% więcej r/r. Jednocześnie na wynikach porównywalnych (danych za 2024 oczyszczonych o wpływ transakcji z agentami zakupowymi) przychody osiągnięte przez Grupę były wyższe r/r o 21,6% r/r a w walutach stałych o 24,1%. Wzrost przychodów Grupy został uzyskany dzięki wzrostom sprzedaży w obu kanałach tj. tradycyjnym i internetowym” – czytamy w raporcie.

Dwucyfrowe dynamiki sprzedaży w sklepach stacjonarnych tj. +19,9% r/r Grupa uzyskała dzięki rozwojowi r/r powierzchni handlowej (otwarto 136 nowych sklepów) oraz pozytywnym LFL, tj. 4,3%, wskazano.

“Wyższe r/r sprzedaże online tj. 25,1% zostały osiągnięte dzięki rozwojowi aplikacji mobilnych i szerszej ofercie produktowej dedykowanej sklepom internetowym. Jednocześnie sprzedaż kanału online w I kwartale 2025 stanowiła 29,2% całości sprzedaży Grupy (26,9% w I kwartale 2024)” – czytamy dalej.

Największe przychody w I kwartale 2025 w ujęciu nominalnym i jednocześnie pod względem dynamiki uzyskała marka Sinsay tj. 2,8 mld zł, co oznacza wzrost o 30,8% r/r.

“Zróżnicowana i stale poszerzana oferta produktowa w przystępnych cenach, systematyczna realizacja ambitnego celu otwarć nowych sklepów stacjonarnych Sinsay oraz sytuacja ekonomiczna sprzyjająca popularności zakupów w segmencie budżetowym, do którego marka należy, to czynniki które przyczyniły się do wzrostu jej przychodów” – wskazano w raporcie.

Jednocześnie marka Reserved – druga pod względem udziału w przychodach Grupy – uzyskała 1,4 mld zł sprzedaży, co było o 22% więcej niż rok wcześniej. Pozytywny wynik

sprzedaży tej marki to rezultat poprawy kolekcji oraz bardzo dobrych dynamik sprzedaży w kanale online, dodano.

“Grupa w I kwartale 2025 osiągnęła marżę brutto na poziomie 54,0%, tj. o 1,9 pkt proc. wyższą r/r. Jednocześnie po oczyszczeniu o wpływ transakcji z agentami zakupowymi w I kwartale 2024, marża brutto osiągnięta w I kwartale 2025 była niższa o 1,1 pkt proc. r/r. Niższa r/r marża brutto była wynikiem wcześniejszych i głębszych akcji promocyjnych mających na celu przyspieszenie

rotacji towarów zamówionych pod większą ilość planowanych otwarć sklepów. Dodatkowy wpływ na spadek marży miał większy udział marki Sinsay w przychodach Grupy, która charakteryzuje się niższą marżą brutto z racji obecności w segmencie budżetowym” – napisano w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 433 mln zł w I kwartale r.obr. wobec 347 mln zł zyku rok wcześniej.

Grupa oferuje produkty klientom w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 42 krajach na 3 kontynentach. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 959 sklepów o łącznej powierzchni 2 529 tys. m2 w 31 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 35 rynkach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2024 (luty 2024 – styczeń 2025) spółka miała 20,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału