LPP w wykupi obligacje za 300 mln zł w grudniu, celuje w zwiększenie powierzchni handlowej rocznie o 20% przez najbliższe 2-3 lata

1 tydzień temu

LPP podtrzymuje, iż w grudniu wykupi obligacje za 300 mln zł, poinformował dyrektor controllingu i finansów Marcin Bójko. Grupa liczy na dobrą sprzedaż w październiku, będzie utrzymywać bezpieczny poziom zadłużenia, a celem na kolejne lata jest 20-proc. wzrost powierzchni handlowej rocznie przez kolejne 2-3 lata.

„Mamy bezpieczny poziom zadłużenia, które wyniosło 4 mld zł na koniec II kw. długu netto i będziemy go też utrzymywać […] i podtrzymujemy, iż w grudniu wykupimy nasze obligacje na 300 mln zł” – powiedział Bójko podczas telekonferencji.

Wcześniej Grupa LPP podtrzymała plan osiągnięcia przychodów w roku obrotowym 2024 w przedziale 20-21 mld zł, marży brutto na sprzedaży w granicach 52-53% oraz utrzymanie efektywności kosztowej, gdzie wskaźnik SG&A/ Sprzedaż ma być poniżej 40%. Przychody offline mają wzrosnąć o 25% r/r, a online – dwucyfrowo. Capex ma być na poziomie 1,5 mld zł, z tego 1,2 mld zł na sklepy.

„Będziemy aktywnie zarządzać kosztami i w skali roku spodziewamy się, iż utrzymamy ten wskaźnik kosztów SG&A do przychodów na poziomie nie większym niż 40%” – zapowiedział też Bójko.

„Zanotowaliśmy 32% wzrostu r/r sprzedaży Grupy od 1 sierpnia do 20 września br. i liczymy też na dobrą sprzedaż w październiku” – dodał wiceprezes i CFO Przemysław Lutkiewicz.

„Nasze cele na kolejne lata to 20% wzrostu powierzchni handlowej rocznie przez kolejne dwa, a może choćby 3 lata” – powiedział Lutkiewicz

W I poł. r.obr. 2024 (luty-lipiec 2024) spółka miała 720 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 548 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9 311 mln zł w porównaniu z 8 215 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 813 mln zł wobec 1 494 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Sieć sprzedaży stacjonarnej liczy 2 492 sklepy o łącznej powierzchni 2 165 tys. m2 w 29 krajach. Online Grupa LPP jest obecna na 34 rynkach.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 – styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału