LPP: zaskakujące wyniki kampanii Wear Your Story

6 dni temu

Konsumenci chcą dialogu z firmami i, co ważne, są gotowi na zmiany – to główne wnioski z kończącej się kampanii Wear Your Story promującej naprawianie i przerabianie ubrań. Rozpoczęta pod koniec maja akcja, będąca drugą odsłoną projektu Dbaj o ubranie, to odpowiedź polskiego producenta odzieży na potrzebę edukacji i promowania bardziej świadomego i odpowiedzialnego korzystania z ubrań. Po 6 miesiącach działań firma podsumowuje efekty swojej kampanii, które znacznie przekroczyły zakładane oczekiwania.

Akcja LPP skupiona na temacie naprawy i przerabiania ubrań cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, co niewątpliwie świadczy o tym, iż konsumenci są otwarci na wiedzę i chcą się uczyć. Bardzo chętnie sięgali po różnorodne materiały edukacyjne stworzone na potrzeby projektu. W ramach kampanii powstało m.in. 60 porad i artykułów (dostępnych na stronie www.dbajoubranie.pl), które krok po kroku pokazują, jak radzić sobie z uszkodzoną odzieżą.

Ponad 50 historii

Zaangażowani w kampanię influencerzy i twórcy współpracujący z LPP, a także z markami Reserved i Sinsay – opowiedzieli ponad 50 historii o swoich ulubionych ubraniach i podzielili się radami, co zrobić, żeby ocalić różne elementy garderoby przed wyrzuceniem. Aby zainteresować młodych konsumentów, firma postawiła na szereg działań digitalowych, w tym na kampanię na Tik Toku, która odnotowała ponad 22 miliony wyświetleń. Wyniki akcji Wear Your Story to jednoznaczny sygnał, iż klienci są otwarci na inicjatywy edukacyjne i poszukują partnerskiego dialogu z biznesem.

– Tworząc tę kampanię zależało nam na tym, aby jej odbiorcy zmienili swoje nastawienie do ubrań i zaczęli je traktować nie jako skrawek materiału, ale coś znacznie bardziej cennego, wręcz sentymentalnego. To właśnie emocje są jednym z najsilniej oddziałujących na nas motywatorów do działania. Jako społeczeństwo jesteśmy dość mocno spolaryzowani pod względem wrażliwości na aspekty środowiskowe. Chcąc więc zaktywizować ludzi do bardziej odpowiedzialnego korzystania z ubrań, odnieśliśmy się w kampanii do sfery emocjonalnej, która dała również początek nazwie kampanii – Wear Your Story. Chcieliśmy pokazać, iż każde ubranie to nośnik pewnych doświadczeń, którym warto dać szansę na przetrwanie – wyjaśnia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.

Zmiana branży bez konsumentów nie ma szans na powodzenie

Współczesne wyzwania klimatyczne i konieczność przejścia z linearnego modelu korzystania z odzieży, opartego na krótkim życiu elementów naszej garderoby, w model cyrkularny bazujący na przedłużaniu życia ubrań wymagają wspólnych działań biznesu i konsumentów. najważniejsze są bowiem nie tylko zmiany branży, ale także naszych codziennych zachowań i nawyków mających ogromny wpływ na otoczenie. Dlatego tak ważna jest edukacja w tym zakresie.

W ciągu dwóch lat LPP przeprowadziło dwa badania na reprezentatywnej grupie Polaków, z których jasno wynika, iż jako społeczeństwo mamy świadomość ekologiczną, ale często nie wiemy, iż nasze codzienne zachowania, także te związane z użytkowaniem odzieży, mogą negatywnie wpływać na środowisko. Budujące jest to, iż ludzie chcą się uczyć i zmieniać, i choć czasem ich deklaracje nie pokrywają się z działaniami, to właśnie takie dialogi jak kampania Wear Your Story mogą być efektywnym narzędziem do tej zmiany.

– W LPP wierzymy, iż tylko wspólne działania na wielu polach i przy zaangażowaniu wszystkich stron od władz, biznesu przez organizacje pozarządowe po media i konsumentów, przybliżą nas do idei zawracania ubrań do drugiego i trzeciego obiegu. Zdajemy sobie sprawę, iż jeżeli chodzi o branżę odzieżową, jeszcze wiele pracy przed nami i choć wciąż się zmieniamy, o czym świadczy na przykład zwiększający się udział bardziej przyjaznych środowisku ubrań w ofercie naszych marek, to nasza odpowiedzialność tutaj się nie kończy. Musimy, i co więcej, chcemy uświadamiać naszych klientów, ponieważ zmiana biznesu w oderwaniu od nich i ich oczekiwań nie ma szansy powodzenia. Branża modowa jest na początku tej drogi, ale nie możemy z niej już zboczyć – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.

Dialog między biznesem a konsumentami

Rezultaty trwającej pół roku akcji LPP pokazały, iż konsumenci chcą uczestniczyć w publicznej debacie na temat przyszłości rynku oraz spraw istotnych z punktu widzenia społecznego.

– Pokazaliśmy, iż zmiana dotychczasowych nawyków jest konieczna, a sam proces nie jest trudny, wystarczy go zrozumieć i zaakceptować. Liczyliśmy, iż dotrzemy z naszym przekazem do tysięcy odbiorców, ale nie spodziewaliśmy się, iż uda się nam zainteresować kilkadziesiąt milionów internautów w mediach społecznościowych, a zasięg naszych publikacji przekroczy 60 milionów odbiorców. To niezbicie świadczy o tym, iż rozmowę między biznesem a konsumentami należy kontynuować – mówi Ewa Janczukowicz-Cichosz i dodaje – Wierzymy, iż wielu klientów, dzięki naszym materiałom i aktywacjom, zmieniło nawyki i chętniej sięga po nici i nożyczki, zamiast wyrzucać zniszczone czy nienoszone rzeczy. jeżeli jednak ktoś naprawdę chce się pozbyć jakiegoś ubrania, zachęcamy, by przynieść je do jednego z salonów naszych pięciu marek. Odzież ze zbiórki jest sortowana i dzięki temu niemal 90 procent ubrań dostaje drugie życie.

Efekty kampanii Wear Your Story potwierdziły, iż bezpośredni kontakt i dialog między biznesem a konsumentami jest potrzebny i dlatego na pewno będzie kontynuowany.

Idź do oryginalnego materiału