Lumiverso: nowoczesne rozwiązania oświetleniowe w sklepach detalicznych wspierają zrównoważony rozwój

5 miesięcy temu

W dobie rosnącej świadomości społecznej i ekologicznej zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem strategii biznesowych w branży retail. Sklepy detaliczne zmagają się z dynamicznymi zmianami rynkowymi, rosnącymi oczekiwaniami konsumentów, a dodatkowo dostosowują się do kolejnych standardów ESG.

Lumiverso, marka wdrażająca zaawansowane technologicznie systemy oświetleniowe, pokazuje jedne z ostatnich realizacji oraz wskazuje, jak innowacyjne rozwiązania LED mogą wspierać zrównoważony rozwój.

Nawet 70 proc. oszczędności zużycia energii

Jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoi branża retail jest m.in. redukcja zużycia energii. Inwestycje w nowoczesne systemy oświetleniowe LED w nowych sklepach oraz optymalizacja zużycia energii już w istniejących salonach i magazynach przynoszą zarówno korzyści ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Tradycyjne źródła światła, takie jak lampy metalohalogenkowe o mocy 70 W, zużywają znacznie więcej energii niż nowoczesne lampy LED. Lumiverso w swoich projektach pozwala na zamianę tych lamp na oświetlenie LED o mocy 21 W, co przekłada się choćby na 70 proc. oszczędności energii. Efekt wizualny pozostało lepszy, a tego typu usprawnienie nie tylko obniża koszty operacyjne, ale również znacząco zmniejsza emisję CO2, przyczyniając się tym samym do ochrony środowiska.

– Nowoczesna technologia oświetleniowa umożliwia zwiększanie efektywności energetycznej. W otwieranych sklepach projektujemy najnowsze lampy LED, ale w sklepach, które już działają, wymieniamy lampy sprzed kilku lat na bardziej zaawansowane modele. Przykładowo zamiana lampy LED o mocy 35 W na nowy model o mocy 21 W przynosi aż 40 proc. oszczędności energii. To idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów, którzy chcą być na bieżąco z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i przyczyniać się do ochrony środowiska – mówi Dominik Wagner, co‑owner Lumiverso.

Odpowiedzialność za środowisko

Kwestie środowiskowe w branży retail obejmują szeroki zakres działań – od projektowania kolekcji, przez zarządzanie zasobami naturalnymi, po redukcję emisji dwutlenku węgla. Firmy, które wdrażają strategie zrównoważonego rozwoju, koncentrują się też na odpowiedzialnym zaopatrzeniu, wybierając dostawców dbających o planetę. Dzięki temu mogą zmniejszyć swój ślad węglowy i promować odpowiedzialne praktyki już na etapie całego łańcucha dostaw.

Salon Tous w Atrium Promenada. Realizacja oświetlenia firma Lumiverso.

To dlatego Lumiverso nie ogranicza się jedynie do dostarczania zaawansowanych technologicznie systemów oświetleniowych. Firma aktywnie dąży do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko m.in. poprzez eliminację jednostkowych opakowań na rzecz zbiorczych.

– Współpracujemy z klientami, którzy wymagają od dostawców aktywnych działań proekologicznych. Oprócz wspomnianych już nowoczesnych projektów oświetleniowych zmniejszających zapotrzebowanie energetyczne wykorzystujemy ponownie opakowania oraz dobieramy wielkość kartonów do wysyłki tak, by ograniczyć liczbę wypełniaczy do minimum. Zależy nam, aby zredukować tzw. zjawisko wożenia powietrza. Do tej pory zmniejszyliśmy zużycie opakowań o 60 proc. oraz ograniczyliśmy ilość zużywanych materiałów opakowaniowych aż o 70 proc. Te działania są częścią naszej strategii, która ma na celu promowanie bardziej ekologicznych praktyk w branży retail. To jeden z kroków w stronę naszej planety, jednak kolejne jeszcze przed nami – podkreśla Dominik Wagner.

Coś więcej niż wpływ na doświadczenia zakupowe

Lumiverso projektuje oświetlenie, które nie tylko wyróżnia markę na tle konkurencji i wpływa na doświadczenia zakupowe, ale również wpisuje się w zrównoważony rozwój. Firma nieustannie dąży do doskonałości, dostarczając nowoczesne i najbardziej efektywne energetycznie rozwiązania oświetleniowe. Ostatnie realizacje dla marki Tous, Aryton czy Douglas udowadniają, iż możliwe jest stworzenie wyjątkowych i funkcjonalnych przestrzeni, które są jednocześnie przyjazne dla środowiska.

– Wierzymy, iż dzięki naszej pracy możemy przyczynić się do tworzenia bardziej ekologicznych miejsc w branży retail. Przykładem działań są projekty oświetlenia w modernizowanych oraz nowo otwieranych sklepach, salonach sprzedaży i galeriach handlowych, gdzie zastosowanie rozwiązań LED znacząco obniża zużycie energii. Angażujemy się w projekty, które mają na celu podniesienie świadomości naszych klientów na temat korzyści płynących ze zrównoważonego oświetlenia. Wierzymy, iż odpowiedzialność za środowisko jest integralną częścią naszej działalności. Dlatego nie tylko sami wprowadzamy zmiany, ale też inspirujemy naszych klientów do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska – mówi Jakub Rogala, business development manager, Lumiverso.

W praktyce wdrażanie strategii ESG w branży retail może przynieść wiele korzyści. Zrównoważone i odpowiedzialne działania mogą prowadzić przede wszystkim do zwiększenia zaufania konsumentów oraz budowania trwałej lojalności wobec marki. Firmy, które dbają o środowisko, często cieszą się lepszą renomą, co z kolei może przyczyniać się do zwiększenia atrakcyjności w oczach inwestorów. Ponadto efektywne zarządzanie zasobami i optymalizacja procesów mogą prowadzić do redukcji kosztów operacyjnych oraz poprawy rentowności.

Perfumeria Douglas w Atrium Promenada. Realizacja oświetlenia firma Lumiverso.

Przyszłość zrównoważonego rozwoju w branży

Współpraca pomiędzy marką Lumiverso a klientami nie kończy się na zaprojektowaniu i wdrożeniu nowoczesnego oświetlenia. Firma dąży do długoterminowych relacji, oferując wsparcie na każdym etapie realizacji projektów oświetleniowych. Eksperci służą pomocą w przygotowaniu kompleksowych projektów, w tym dokładnych obliczeń i symulacji komputerowych, co pozwala na osiągnięcie optymalnych rezultatów przy minimalnym wpływie na środowisko.

Patrząc w przyszłość, możemy spodziewać się, iż znaczenie zrównoważonego rozwoju w branży retail będzie coraz większe. Zmieniające się przepisy, rosnące oczekiwania konsumentów oraz zwiększona świadomość ekologiczna sprawiają, iż firmy muszą dostosować się do nowych realiów. Inwestycje w zrównoważone technologie, takie jak oświetlenie LED, oraz inicjatywy związane z redukcją odpadów i wspieraniem społeczności lokalnych staną się normą, a nie wyjątkiem. Firmy, które zrozumieją te zmiany i w pełni zaangażują się we wdrażanie zasad, będą miały przewagę konkurencyjną.

Lumiverso specjalizuje się w projektowaniu i modernizacji oświetlenia w branży retail. Tworzą projekty dla najlepszych marek w kraju i za granicą. Oferują innowacyjne rozwiązania, które nie tylko doskonale oświetlają produkty, ale również wzmacniają wizerunek sklepu i doświadczenia zakupowe. W portfolio Lumiverso znajdują się m.in: La Mania, Guess, Gant, Notino, Patrizia Aryton Sinsay, Tous.

Firma Lumiverso jest Partnerem Strategicznym portalu Omnichannelnews.pl.

Salon Aryton w Galerii Dominikańskiej. Realizacja oświetlenia firma Lumiverso.

Autorką tekstu jest Monika Rysiowska, social media manager, Lumiverso.

Idź do oryginalnego materiału