LVMH na lekkim minusie

3 tygodni temu

Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca na świecie grupa działająca w segmencie premium, odnotowała w I kwartale bieżącego roku 3 proc. spadek sprzedaży. Wyniki odzwierciedlają spowolnienie w całej branży luksusowej, które wynika z niestabilnego klimatu gospodarczego.

Francuska spółka, w skład której wchodzą takie topowe brandy jak Louis Vuitton i Dior, Bulgari czy Hennessy, odnotowała w badanym okresie sprzedaż w wysokości 20,3 mld euro. Wynik ten jest porównywalny z 1 proc. wzrostem w czwartym kwartale. Oczekiwania analityków wskazywały na 2 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale.

Luksusowa moda sprzedaje się gorzej

Sektor modowy zanotował aż 5 proc. spadek sprzedaży. Słabe wyniki LVMH osiągnęło zwłaszcza na rynkach azjatyckich, w Japonii czy Chinach. Perspektywy poprawy sytuacji na tych rynkach nie są zbyt optymistyczne. Te dane są kontynuacją sytuacji z 2024 roku. W 2024 roku spółka zanotowała znaczący spadek zysku netto. Wyniósł on 12,55 mld euro, czyli aż o 17 proc. mniej niż rok wcześniej. O 2 proc. spadły również obroty, które wyniosły 84,7 mld euro.

Zdaniem agencji Reuters, sektor luksusowy, sprzedający cenione towary bogatym klientom przy wysokich marżach, jest lepiej przygotowany niż inne branże, do ochrony zysków przed ewentualnymi cłami, których wprowadzenie zapowiedział prezydent USA, Donald Trump. Gdyby zostały w pełni zastosowane, taryfy obejmowałyby 20 proc. opłatę za europejską modę i wyroby skórzane oraz 31 proc. za zegarki wyprodukowane w Szwajcarii.

Idź do oryginalnego materiału