LVMH podsumowuje sprzedaż w pierwszym półroczu

1 miesiąc temu

Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca na świecie grupa działająca w segmencie premium, odnotowała w pierwszej połowie 2024 r. przychody w wysokości 41,7 mld euro.

Pomimo niepewnego otoczenia geopolitycznego i gospodarczego oznacza to wzrost organiczny na poziomie 2 proc. W drugim kwartale wzrost przychodów organicznych wyniósł 1 proc.

Trudne czasy

Zysk z powtarzalnych operacji za pierwszą połowę 2024 r. wyniósł 10,7 mld euro, co odpowiada marży operacyjnej w wysokości 25,6 proc., znacznie przekraczając poziomy sprzed pandemii COVID. Wahania kursów walutowych miały istotny negatywny wpływ na wyniki w tym okresie. Zysk netto wyniósł w badanym okresie 7,3 mld euro.

– Pomimo panujących warunków geopolitycznych i ekonomicznych, wyniki za pierwszą połowę roku odzwierciedlają niezwykłą odporność LVMH, popartą siłą jej marek i reaktywnością jej zespołów. (…). Zachowując czujność w obecnym kontekście, Grupa podchodzi do drugiej połowy roku z ufnością. Zamierzamy jeszcze bardziej wzmocnić swoją globalną pozycję lidera w dziedzinie dóbr luksusowych w 2024 roku – skomentował wyniki Bernard Arnault, prezes i dyrektor generalny LVMH.

Globalny gracz

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.

W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.

Idź do oryginalnego materiału