LVMH znowu pod kreską

1 tydzień temu

Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodąca na świecie grupa działająca w segmencie premium, zanotowała w I półroczu bieżącego roku finansowego spadek przychodów o 4 proc. Wyniosły one nieco ponad 39,8 mld euro. Zysk netto spadł aż o 22 proc. do prawie 5,7 mld euro.

Zysk z działalności operacyjnej za pierwszą połowę 2025 roku wyniósł 9 miliardów euro, co odpowiada marży operacyjnej na poziomie 22,6 proc.. To również oznacza spadek o 15 proc. rok do roku.

Branża luksusowa ma problem

Spółka zanotowała znaczący spadek przychodów w dwóch segmentach: winach i alkoholach, oraz modzie i galanterii skórzanej. W obu przypadkach sprzedaż spadła w I półroczu o 7 proc. Na niezmienionym poziomie była sprzedaż w segmencie perfum i kosmetyków oraz zegarków i biżuterii.

Na plusie była jedynie sprzedaż detaliczna, obejmująca międzynarodową sieć perfumerii Sephora i paryski dom towarowy Bon Marche. Obroty w tym segmencie wzrosły o 2 proc. rok do roku.

Światowy gigant

Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.

W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.

Idź do oryginalnego materiału