Maersk otworzył nowy dok przeładunkowy w Chicago

2 lat temu

Maersk Air Cargo, wewnętrzna linia lotnicza giganta żeglugi kontenerowej A. P. Moller-Maersk, planuje w tym miesiącu zainaugurować regularne usługi frachtu lotniczego z Korei Południowej na lotnisko Rockford International Airport w Illinois i lotnisko Greenville-Spartanburg w Karolinie Południowej. W międzyczasie Maersk otworzył dok przeładunkowy dla ładunków lotniczych Chicago Air Freight Gateway w pobliżu międzynarodowego lotniska Chicago O’Hare, który ma wesprzeć agresywne plany rozwoju działalności firmy w zakresie transportu ładunków lotniczych w Stanach Zjednoczonych, co jest częścią szerszej transformacji w dostawcę usług logistycznych z jednego źródła.

Maersk otwiera nowy dok przeładunkowy w Chicago

Maersk poinformował, iż otworzył nowy dok przeładunkowy o powierzchni 61 000 stóp kwadratowych (5 667 m kw.) w pobliżu O’Hare w Chicago, aby ułatwić szybszy przepływ przesyłek dla klientów na jednym z największych w kraju skrzyżowaniu międzynarodowych ładunków lotniczych cargo. Obiekt będzie również służyć jako punkt postojowy dla dedykowanego hubu frachtowego Maersk w Rockford, około godziny jazdy na zachód od O’Hare.

Działając w charakterze spedytora, firma Maersk zaprojektowała chicagowski dok dla frachtu lotniczego, aby zaoferować bezpośredni odbiór ładunków na O’Hare, gdy opuszczają one samolot w paletach lub kontenerach. Firmy logistyczne zwykle odbierają przesyłki handlowe po ich przetworzeniu przez obiekt transferowy obsługiwany przez agenta obsługi naziemnej linii lotniczych, ale często dokonują uzgodnień dotyczących bezpośredniego odbioru ciężarówek, gdy w grę wchodzą pełne czartery załadowane własnym ładunkiem.

Chcemy rozszerzyć naszą obecność w zakresie frachtu lotniczego i usług logistycznych w kluczowych lokalizacjach, a inauguracja w Chicago jest ważnym krokiem w naszej zintegrowanej ofercie dla klientów. Chcemy stworzyć więcej opcji tras i elastyczności dla klientów, którzy chcą usprawnić swoje łańcuchy dostaw ładunków lotniczych. Nasza nowa Brama Frachtu Lotniczego w Chicago oferuje zintegrowane rozwiązanie łańcucha dostaw dla przesyłek o znaczeniu krytycznym i terminów realizacji zamówień – powiedział MikeMeierkort, regionalny szef Maersk North America Logistics and Services.

Maersk

Fracht lotniczy Maersk

Maersk jest świadomy, iż nowy dok przeładunkowy w Chicago jest bardzo ważnym logicznym krokiem dla firmy, ponieważ ma duży wpływ na ładunki lotnicze i na rynek amerykański. Latem ubiegłego roku gigant przejął na własność Senator International, niemieckiego spedytora, który specjalizuje się w zarządzaniu przesyłkami lotniczymi. Senator wzmocnił istniejące, ale ograniczone możliwości Maerska w zakresie logistyki lotniczej.

Gigant żeglugowy rozszerza również swoją istniejącą linię lotniczą Star Air, aby obsługiwać klientów wewnętrznych, a nie tylko działać jako przewoźnik kontraktowy dla firm zajmujących się dostawami ekspresowymi. Star Air zmieniła nazwę prawną na Maersk Air Cargo i w tej chwili linia lotnicza oraz zespół zarządzający frachtem lotniczym funkcjonują wspólnie pod parasolem Maersk Air Cargo.

Amerykański Departament Transportu wydał we wrześniu zmienione zezwolenie dla prywatnej linii lotniczej Maersk, pozwalając jej na świadczenie regularnych i czarterowych usług pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a międzynarodowymi miejscami docelowymi pod nową nazwą. Maersk Air Cargo obsługuje 15 frachtowców Boeing 767, w większości przebudowanych samolotów pasażerskich. Ma umowę, na mocy której w drugiej połowie roku rozpocznie leasing trzech frachtowców 767-300 od Air Transport Services Group (ATSG) z siedzibą w Ohio. Posiada również dwa frachtowce 777 na zamówienie od Boeinga.

Strategiczne położenie

Chicago jest strategicznie ważne dla obsługi klientów ze względu na swoje centralne położenie w USA i punkt połączeń między Azją i Europą. O’Hare jest drugą najbardziej ruchliwą bramą dla ładunków lotniczych w USA – nie licząc hubów FedEx i UPS w Tennessee i Kentucky. Korzysta z bliskości pasa produkcyjnego, ogromnej infrastruktury dystrybucyjnej i faktu, iż ponad dwie trzecie populacji amerykańskiej może dotrzeć z Chicago w ciągu jednego dnia jazdy ciężarówką.

Rzecznik Maersk powiedział, iż zapotrzebowanie na usługi frachtu lotniczego w regionie Chicago jest wysokie wśród klientów przemysłowych, chemicznych, motoryzacyjnych i technologicznych. Senator International w zeszłym roku wydzierżawił część nowego terminalu cargo na międzynarodowym lotnisku w Rockford (RFD), aby obsłużyć więcej dedykowanych frachtowców wynajętych od operatorów all-cargo w celu uniknięcia zatorów na O’Hare. Maersk kontroluje teraz obiekt, który jest przystosowany do bezpośredniego transferu ładunków z samolotów all-cargo.

Rzecznik Maersk przekazał, iż nowy dok przeładunkowy w Chicago może zasilać operacje frachtowe w Rockford lub odbierać przesyłki przychodzące. Dodał, iż Maersk Air Cargo rozpocznie w tym miesiącu obsługę amerykańskich połączeń między lotniskiem Incheon w Korei Południowej a Greenville-Spartanburg International Airport (GSP), gdzie Maersk, dzięki umowie z Senatorem, posiada również terminal wspierający działalność czarterową spedytora. Na lotnisku O’Hare, Maersk będzie polegał na obsłudze naziemnej linii lotniczych, aby wykonać transfery z samolotu do ciężarówki.

Maersk zwiększa możliwości magazynowe na Wyspach

Idź do oryginalnego materiału