Drugi kwartał br., zgodnie z zapowiedziami gdańskiej spółki odzieżowej LPP, był okresem intensywnych prac nad realizacją strategii rozwojowej spółki przy zachowaniu niepogorszonej rentowności i wysokiej dynamiki sprzedaży. Wyniki minionego okresu potwierdzają, iż spółka skutecznie realizowała swój plan, osiągając przychód na poziomie 5,6 mld zł (+17 proc. r/r), z dwucyfrowymi wzrostami zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online. Przy tym, racjonalne podejście do wdrażania założeń rozwojowych i utrzymanie dyscypliny kosztowej, pozwoliło LPP wypracować w tym okresie 1,2 mld zł EBITDA (+17 proc. r/r) i 689 mln zł zysku operacyjnego (+13 proc. r/r).
Dobre wyniki drugiego kwartału to również efekt odpowiedzialnej polityki nowych otwarć. W okresie od maja do końca lipca spółka uruchomiła 296 nowych lokalizacji, z czego zdecydowaną większość pod marką Sinsay. Efektem rozbudowy sieci salonów jest rosnąca powierzchnia handlowa Grupy, która zwiększyła się o 23 proc. r/r i na koniec lipca liczyła już ponad 2,6 mln m kw.. Z tego 63 proc. przypadało na sklepy zlokalizowane poza granicami kraju. Tam też w drugim kwartale br. dynamika wzrostu powierzchni handlowej była najwyższa i wyniosła +33 proc. r/r.
– Solidne wyniki drugiego kwartału przy jednoczesnej intensywnej polityce otwarć to efekt zapowiadanej przez nas strategii ekspansji, w której nadrzędnym celem jest utrzymanie niepogorszonej rentowności spółki. Kluczową kwestią w wykonaniu naszych celów wciąż pozostaje utrzymanie skutecznej dyscypliny kosztowej i praca nad efektywnością rozwoju naszej sieci tradycyjnej. Przed nami intensywny trzeci kwartał, a największa kumulacja nowych sklepów przewidziana jest na koniec roku – podkreśla Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.
Rozwój sieci stacjonarnej i sprzedaż online
Istotnym czynnikiem wspierającym dalszy wzrost spółki pozostaje rozwój na rynkach zagranicznych. Ważnym kierunkiem ekspansji Grupy jest wciąż Europa Środkowa i Południowa. W ostatnich miesiącach gdańska spółka rozszerzyła swoją obecność w Kosowie, umacniając tam pozycję rynkową. Po udanym debiucie Sinsay w lutym br., uruchomiła salony wszystkich marek ze swojego portfolio. Zgodnie z założeniami największego jak dotąd planu rozwojowego, LPP rozwija się również w regionie Azji Centralnej. Pod koniec drugiego kwartału spółka zakończyła przygotowania do debiutu na 43. rynku – w Uzbekistanie, a na początku sierpnia otwarto tam pierwszy salon marki Sinsay. W planie jest także istotne zwiększenie obecności w Kazachstanie. W trzecim kwartale Sinsay zadebiutuje również w Azerbejdżanie i Gruzji, a na początku 2026 r. w Mołdawii.
Korzystne wyniki drugiego kwartału LPP to również efekt wysokiej dynamiki handlu online, który w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku wzrósł o 14,5 proc., a w pierwszym półroczu 2025 r. odnotował niemal 20 proc. wzrostu r/r. W drugim kwartale zakupy internetowe stanowiły blisko 25 proc. całkowitych obrotów spółki. Przyrost ten wspierały aplikacje mobilne, które nie tylko wpływają na dynamikę sprzedaży, ale także wzmacniają lojalność klientów, umożliwiając płynne łączenie kanałów online i offline. Funkcje takie jak np. odbiór zamówień w sklepach stacjonarnych z dodatkowymi korzyściami lojalnościowymi wspierają strategię ROPO (Research Online, Purchase Offline) i reverse ROPO Grupy. Klienci, odbierając zamówienia w salonie, często dokonywali przy tym dodatkowych zakupów, co wpływało na zwiększenie sprzedaży. Aplikacja Sinsay jest w tej chwili dostępna na 12 rynkach, w tym od 2025 r. również na Litwie, a jej udział w całkowitej sprzedaży online stanowi aż 80 proc. Z kolei aplikacja Mohito uruchomiona 2 lata temu, w drugim kwartale br. rozszerzyła swoją dostępność o rynek słowacki.

Integralnym elementem aplikacji jest program lojalnościowy Sinsay Club, który w ciągu zaledwie dwóch lat od premiery stał się najpopularniejszym programem lojalnościowym w polskim sektorze odzieżowym. Zgodnie z badaniem CAWI przeprowadzonym przez Instytut Badawczy Minds & Roses na zlecenie Mastercard Advisors, 33 proc. respondentów, którzy dokonali zakupu odzieży w ostatnich 12 miesiącach, wskazało Sinsay Club jako program najbardziej ich angażujący. Dzięki spójnej obsłudze punktów lojalnościowych programu zarówno w salonach, jak i online, znacznie zwiększa on konwersję sprzedaży.
Inwestycje w logistykę
Zarówno ekspansja, jak i rozwój sprzedaży internetowej wymagają stałego wzmacniania zaplecza logistycznego. W odpowiedzi na rosnące wolumeny Grupa LPP konsekwentnie rozbudowuje własną sieć dystrybucji o rozwiązania z obszaru automatyki i robotyki oparte na algorytmach sztucznej inteligencji, które wspierają systemy zarządzania i przepływ towarów, podnosząc produktywność choćby o 50 proc. Dzięki temu spółka skraca czas realizacji dostaw, zwiększa elastyczność operacyjną i sprawniej obsługuje rosnącą liczbę zamówień na kluczowych rynkach Europy Środkowej i Południowej oraz zmniejsza kosztochłonność swoich salonów w przeliczeniu na m kw..
– Widoczny spadek SG&A na m kw. o 9,4 proc. r/r, potwierdza skuteczność naszej dyscypliny kosztowej. Utrzymanie pełnej kontroli nad wydatkami, przy intensywnej ekspansji, świadczy o efektywności działań operacyjnych, co w drugim kwartale przełożyło się na utrzymanie bardzo dobrej dynamiki zysków, w tym na dwucyfrowy wzrost EBITDA. To wszystko utwierdza nas w przekonaniu, iż obrany przez nas kurs rozwoju jest słuszny i pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość – podkreśla wiceprezes zarządu LPP.
Celem spółki na dalszą część roku pozostaje stabilny i rentowny rozwój sieci stacjonarnej, przy równoczesnym wzmacnianiu sprzedaży online. Działania te pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marek z portfolio LPP zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Silny wynik drugiego kwartału, w połączeniu z dobrym początkiem trzeciego, daje LPP podstawy do podtrzymania rocznych planów w zakresie sprzedaży, marży oraz nakładów inwestycyjnych. Uzyskane efekty stanowią nie tylko potwierdzenie skuteczności dotychczasowej strategii, ale także solidny prognostyk dalszego rozwoju Grupy.
Spółka posiada sieć blisko 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m kw. i każdego roku dystrybuuje produkty na 3 kontynenty.

1 miesiąc temu




![Polski e-commerce przyspiesza, ale klienci stają się bardziej wymagający [OPINIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/04/erli-ecommerce.jpg)



