Mariola Barzyk-Libura, wszystko.pl: startujemy już za chwilę [WYWIAD]

1 rok temu

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu mało kto o niej słyszał. Dzisiaj o nowej platformie zakupowej wszystko.pl jest coraz głośniej. W przeddzień premiery konsumenckiej serwisu rozmawiamy z Mariolą Barzyk-Liburą, dyrektor nowo powstającego serwisu, który ruszy już 29 czerwca.

Jest stres?

Mariola Barzyk-Libura: Raczej podekscytowanie. Od kilkunastu miesięcy intensywnie budujemy nową platformę zakupową wszystko.pl, by wprowadzić świeże spojrzenie na relację ze sprzedawcami i kupującymi w e-commerce. Do premiery nie zostało wiele czasu, bo startujemy 29 czerwca, ale staramy się przygotować dla użytkowników produkt, który będzie dopasowany do ich oczekiwań.

To znaczy jakich?

Sprzedający na przykład narzekają na wysokie opłaty i prowizje na innych platformach. Może same opłaty nie są problemem, ale nieprzewidywalność ich wprowadzania, a także częstotliwość, już tak. My proponujemy sprzedawcom już od startu portalu 0% prowizji od sprzedaży w każdej kategorii. Oczywiście serwis musi na czymś kiedyś zarabiać, więc prowizje na wszystko.pl kiedyś się pojawią, ale nie będą one ani tak wysokie jak na innych portalach, ani tak często zmieniane na niekorzyść sprzedającego. Na pewno w najbliższym czasie nasz portal będzie bezprowizyjny.

Stoi za Wami Comarch, jeden z liderów branży IT w Polsce. To chyba istotny atut?

Oczywiście. Dzięki wsparciu Comarchu mamy nie tylko zaplecze finansowe i merytoryczne w postaci dostępu do specjalistów, ale też wiarygodność. Wielu sprzedawców, którzy zarejestrowali się do tej pory na wszystko.pl – a przypominam, jest ich już kilkanaście tysięcy – korzysta z systemów Comarch ERP, mając dobre doświadczenia. Wiedzą, iż Comarch to stabilna firma z dużą liczbą produktów w portfolio, także tymi z segmentu e-commerce. Sprzedawcy chcą z nami współpracować, bo wiedzą, iż nie znikniemy z rynku ani nie będziemy nieuczciwi.

Co robicie, by sprowadzić klientów na platformę po otwarciu serwisu?

Oprócz tego, iż budujemy wspomnianą bazę sprzedawców z asortymentem z różnych kategorii, to przykładamy dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa. Najnowsze trendy e-commerce pokazują zresztą, iż stabilność i bezpieczeństwo są dla współczesnego klienta równie ważne, jak atrakcyjna cena czy szybka dostawa.

Idąc za potrzebami konsumentów, zapewniamy im stabilną platformę, na której mogą sprzedawać tylko zweryfikowani sprzedawcy, którzy posiadają działalność gospodarczą zarejestrowaną w Polsce. O bezpieczeństwo transakcji dba też nasz operator płatności Przelewy24.

Czym jeszcze chcemy się wyróżniać? Wymienię: intuicyjny interfejs, przejrzysty wygląd strony i prosty proces zakupowy – czyli wszystkie aspekty związane z pozytywnym doświadczaniem portalu przez użytkownika. Niezwykle istotne będzie też dla nas zapewnienie szybkiej dostawy produktów.

Niedługi czas po premierze planujemy również wdrożyć naszą aplikację mobilną, dzięki której zakupy będą jeszcze łatwiejsze.

Co z marketingiem platformy?

W tym temacie już dużo się dzieje, nie tylko na poziomie koncepcyjnym, ale też realizacji. O wszystko.pl regularnie piszą największe media w Polsce, rynek interesuje się, co mamy do zaoferowania i co planujemy. Staramy się być obecni na konferencjach branżowych, gdzie opowiadamy o projekcie, nawiązywać współprace z partnerami biznesowymi, realizujemy też kampanie w internecie i we współpracy z wydawcami.

W 2024 roku planujemy szerokozasięgowo opowiedzieć o projekcie. W planach jest np. kampania telewizyjna i radiowa, akcje konsumenckie. Na pewno będziemy się starać, by było o nas słychać, co przełoży się na ruch na platformie i bezpośrednie korzyści dla sprzedających.

Chcecie rywalizować z głównymi graczami na rynku marketplaców w Polsce?

Mamy pokorę. Wiemy, iż dużego projektu nie buduje się rok czy dwa, a ugruntowanie pozycji w branży kosztuje sporo czasu. Mimo to jestem bardzo pozytywnie nastawiona. Od grudnia zeszłego roku prowadzimy testy platformy, podczas której wybrana grupa klientów (pracownicy Comarch) i zweryfikowani sprzedawcy mogą robić zakupy, testować funkcjonalności, dzielić się z nami opiniami co do działania portalu i sugestiami kolejnych wdrożeń. Pomaga nam to rozwijać na bieżąco wszystko.pl i zbierać bezcenny feedback.

Wierzę więc, iż ta wiedza, dobre relacje z użytkownikami i doświadczenie naszego zespołu pozwoli nam gwałtownie realizować kolejne kamienie milowe na drodze do rozwoju. Dlatego zapraszam sprzedawców do dołączenia do nas – dla tych, którzy zarejestrują się przed premierą i będą aktywnie wystawiali swoje oferty, przygotowaliśmy atrakcyjne pakiety marketingowe i gwarancję lepszego pozycjonowania ofert po starcie. W tym dynamicznym świecie, w dobie inflacji i niepewności gospodarczej, warto szukać sobie różnych kanałów sprzedaży.

Więcej o nowej platformie zakupowej można przeczytać w tym miejscu.

***

Materiał powstał przy współpracy z serwisem wszystko.pl

Idź do oryginalnego materiału