Marketplace to też bezpieczne płatności

1 rok temu

Sprzedawcy internetowi nieustannie poszukują nowych sposobów dotarcia do e-klientów i zwiększenia sprzedaży w kanale e-commerce. Modelem biznesowym, który może skutecznie w tym pomóc jest marketplace, tym bardziej, jeżeli jest wspierany przez zaufanego operatora płatności.

Marketplace to internetowe platformy zakupowe w formie współczesnych targowisk, które w jednym miejscu łączą sprzedawcę i klienta, temu drugiemu umożliwiając zakupy z różnych źródeł, tj. od różnych sprzedawców. Jak pokazują badania rynkowe, z takiej formy zakupów korzysta już 72 proc. polskich konsumentów, a w ujęciu globalnym – najbardziej zachęcają do nich niskie ceny (62 proc.), a także lepsze opcje dostawy oraz doświadczenia zakupowe (43 proc.).

Z korzyścią dla biznesu

Na rynku nie brakuje światowych gigantów marketplace, a coraz tłoczniej zaczęło się także robić nad Wisłą. Szacuje się, iż 100 największych tego typu platform na świecie stanowi już około 62 proc. globalnego sektora e-commerce. Potencjał tego modelu biznesowego rośnie więc w siłę i jest odpowiedzią na potrzeby rynku.

Dostrzegają to sprzedawcy internetowi, którzy działając „pod parasolem” dużej i rozpoznawalnej marki mają szansę zostać dostrzeżeni przez większą liczbę klientów, z kolei dla tych, którzy dopiero startują w e-handlu, to świetna możliwość rozwijania swojego biznesu.

– Korzystanie z marketplace daje sprzedawcom możliwość dotarcia do znacznie większej grupy odbiorców. Platformy te często przyciągają miliony użytkowników dziennie, co zwiększa szanse na zainteresowanie produktem i finalną sprzedaż. Ponadto, będąc obecnym na marketplace, sprzedający może skupić się na sprzedaży swoich produktów, zamiast martwić się o utrzymanie strony internetowej czy optymalizację pod kątem SEO – mówi Dawid Cichy, Head of Sales w Tpay.

Nie brakuje też wyzwań, na które zwracają uwagę merchanci. Według ankiety Shopify „Future of e-commerce”, 44 proc. z nich twierdzi, iż największymi wyzwaniami związanymi ze sprzedażą w marketplace są konkurowanie ceną i kontrolowanie doświadczeń klientów.

Szybkie i bezpieczne płatności

O sile marki i zaufaniu klientów decydują jednak nie tylko atrakcyjne cenowo oferty czy pozytywne doświadczenia zakupowe. Wielu sprzedających, zastanawia się nad kwestią bezpieczeństwa. I mają w tym absolutną rację – zapewnienie odpowiedniego zabezpieczenia danych zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, razem z potencjałem dla automatyzacji oraz solidnym wsparciem technologicznym, stanowi podstawę funkcjonowania marketplace. Aby spełnić wymogi bezpieczeństwa, właściciel marketplace musi zadbać o szereg procedur i narzędzi zabezpieczających każdą stronę biorącą udział w procesie zakupowym.

Niemniej istotny są również jasno opisany i bezpieczny proces transakcji. Jak pokazuje badanie Euromonitor International „Online marketplaces in the CEE”, 91 proc. kupujących na platformach sprzedażowych stwierdziło, iż podczas ich ostatniego zakupu opcje płatności były jasno określone. Płatność przelewem bankowym wybrało 34 proc. klientów, a kartą płatniczą 21 proc.

– Wśród klientów platform marketplace dużym zaufaniem cieszą się przelewy online oraz Pay-By-Link – są przetwarzane szybko, co przekłada się na sprawną realizację zamówienia. Za wygodę kupujący cenią również BLIKA oraz portfele elektroniczne, a ze względu na coraz większą popularność płatności odroczonych i ratalnych – wzrasta także zainteresowanie tymi formami płatności – podkreśla Dawid Cichy.

Wykorzystując ciągle rozwijające się rozwiązania technologiczne, jakie oferują bramki płatnicze, marketplace mają możliwość efektywnie zarządzać transakcjami w ramach swojego biznesu. Automatyzowanie transakcji z poziomu koszyka zakupowego, zarządzanie zwrotami czy opcje anulowania transakcji przed finalizacją płatności przez klienta, to tylko niektóre z działań, w jakich operator płatności może wesprzeć marketplace.

– Nasze rozwiązanie marketplace zapewnia obsługę płatniczą platform e-commerce, które łączą ofertę wielu sprzedawców. Klient płaci za produkty kupione u kilku dostawców tylko raz, a proces rozdzielania transakcji pomiędzy poszczególne sklepy odbywa się automatycznie – dodaje Dawid Cichy.

Idź do oryginalnego materiału