Marta Kocik i Łukasz Lorencki: NEPI Rockcastle redefiniuje Magnolia Park [WYWIAD]

4 godzin temu

Magnolia Park wchodzi w nowy etap rozwoju. Rok po przejęciu przez NEPI Rockcastle największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku przechodzi intensywną transformację – od przebudowy tenant mixu i przyciągania topowych marek, przez redefinicję roli galerii jako miejsca doświadczeń, po silne osadzenie w lokalnej społeczności i działania CSR. O strategii inwestora, odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów oraz planach modernizacji jednego z kluczowych aktywów handlowych spółki w Polsce opowiadają redakcji Omnichannelnews.pl Marta Kocik, dyrektor centrum handlowego Magnolia Park, i Łukasz Lorencki, Asset Manager w NEPI Rockcastle.

Minął rok od przejęcia centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu przez NEPI Rockcastle. Jak ten czas wyglądał z Państwa perspektywy? Czy macie już zdefiniowaną strategię rozwoju i kierunek, w którym obiekt będzie zmierzał?

Marta Kocik, dyrektor centrum handlowego Magnolia Park: To był niezwykle intensywny rok dla całego zespołu odpowiedzialnego za ten projekt. Okres wielu zmian i ważnych decyzji. Dużo wydarzyło się zarówno w obszarze działań strategicznych, jak i w zakresie doskonalenia tenant mixu czy też realizacji strategii leasingowej. Po trzech kwartałach zanotowaliśmy imponujący wzrost portfolio najemców. Otwarcia nowych salonów oraz modernizacja obecnych, które w każdym przypadku wiązały się ze zwiększeniem powierzchni, to łącznie 23 otwarcia i łączna powierzchnia 8549 mkw.

Magnolia Park to przede wszystkim największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku i jednocześnie największy obiekt w portfolio NEPI Rockcastle w Polsce. Dlatego wykorzystaliśmy ten czas, aby wymienić doświadczenia i określić strategiczne punkty rozwoju.

Jednym z kluczowych celów jest praca nad tenant mixem. Chcemy przyciągać do centrum najatrakcyjniejsze marki, zarówno polskie, jak i zagraniczne. W ostatnich miesiącach widać już efekty tych działań – wprowadziliśmy wiele ciekawych brandów, które wzbogacają ofertę Magnolia Park. W planach mamy dalszy rozwój nowych konceptów handlowych z różnych segmentów. W tym zakresie mamy już podpisanych część umów najmu, a kolejne są w trakcie negocjacji.

Ważnym punktem w naszej strategii jest również poszerzanie oferty o nowe funkcje, w tym nie tylko usługi, ale również rozrywkę. To są niezwykle istotne elementy, które dziś wyróżniają najsilniejsze na rynku obiekty handlowe. Trzeba pamiętać, iż centra handlowe nie są już tylko miejscami do robienia zakupów – klienci spędzają w nich coraz więcej czasu, a co za tym idzie szukają ciekawej rozrywki czy angażujących doświadczeń.

Jest również trzeci istotny aspekt, ale nie ostatni na naszej liście – dbanie o wygodę i komfort klientów, czyli tzw. customer experience. Stąd też wynika potrzeba przebudowy, rewitalizacji i odświeżenia obiektu. Magnolia Park skończyła 18 lat – jest to dobry moment, by wdrożyć te plany w życie.

Przedstawiła Pani najważniejsze elementy, które decydują o tym, iż Magnolia Park może przez cały czas umacniać swoją rolę jako najważniejsze centrum handlowe w regionie — miejsce atrakcyjne zarówno dla najemców, jak i przede wszystkim dla klientów. W tym kontekście chciałbym lepiej zrozumieć, jak w tej chwili definiują Państwo potrzeby klientów Magnolia Park. Czy projekt przez cały czas będzie celował w rolę centrum rodzinnego? A może zmiany w zachowaniach klientów oraz dynamicznie zmieniające się trendy rynkowe sprawiają, iż konieczne jest wyznaczenie nowej ścieżki rozwoju dla centrum handlowego, aby nie tylko utrzymać dotychczasowych klientów, ale także przyciągać kolejnych?

Marta Kocik: Pozycja rynkowa Magnolia Park, na mocno konkurencyjnym rynku Wrocławia, jest silna i stabilna. Jednak nie oznacza to, iż możemy się zatrzymać. Chcemy wciąż rozwijać centrum i podążać za rynkowymi trendami tak, aby spełniać oczekiwania dzisiejszych klientów. Staramy się regularnie przeprowadzać badania marketingowe, które pokazują nam, jakie są preferencje klientów w zakresie doboru marek, upodobań i zwyczajów zakupowych. Na pewno, tak jak Pan wspomniał, rodziny z dziećmi są naszymi kluczowymi klientami. To są mieszkańcy zarówno Wrocławia, jak i całego regionu Dolnego Śląska, bo Magnolia Park ma ponadregionalny zasięg, choćby do 100 km. Wprowadzając jakiekolwiek zmiany w obiekcie, zawsze bierzemy pod uwagę oczekiwania, wszystkich grup klientów, ale rodziny pozostają w DNA naszego centrum. Jednocześnie z uwagą patrzymy na otoczenie. W bliskim sąsiedztwie Magnolia Park powstają biurowce i nowe budynki mieszkalne, co skłania nas do prowadzenia działań marketingowych skierowanych również do pracowników biur, czy okolicznych mieszkańców. Czego dobrym przykładem są specjalne karty lunchowe dla pracowników biur w restauracjach i punktach zlokalizowanych w naszym obiekcie.
Co ważne, nowością po przejęciu obiektu przez NEPI Rockcastle jest zwrócenie większej uwagi, również pod kątem leasingowym, na pokolenie Gen Z. To grupa świadoma, wymagająca i autentyczna, która wyrasta na naszego klienta. Chcemy rozwijać się razem z nią i w przyszłości mocniej adresować do niej ofertę handlowo-rozrywkową, a także odpowiadać na potrzeby i pasje tego pokolenia.

Czy realizujecie już konkretne projekty lub wprowadzacie marki skierowane do Pokolenia Z?

Marta Kocik: Wielu naszych najemców z różnych branż od modowej po gastronomiczną adresuje dużą część swojej oferty właśnie do tej grupy. Jednym z nowych sklepów który szczególnie nastawia się na „zetki” jest Boardriders który w grudniu 2025 otworzył jeden z pierwszych salonów tej sieci w Polsce.

Magnolia Park to jedno z najlepszych centrów handlowych w Polsce, pod względem odwiedzalności, sprzedaży, a także samego mixu najemców. Wydaje mi się, iż galeria nie ma problemu z pozyskaniem najemców, bo jest topowym assetem na rynku. W ostatnich miesiącach szczególnie zwróciłem uwagę na tempo wprowadzania nowych marek do galerii. Tylko w ciągu 10 miesięcy tego roku, a zwłaszcza we wrześniu i październiku, pojawiło się u Państwa ponad 20 nowych marek.To duże osiągnięcie.

Łukasz Lorencki, Asset Manager: Tak, to prawda. Mimo ogromnej powierzchni handlowej w Magnolia Park – wynoszącej ponad 100 tys. mkw., nie narzekamy na „wolny metraż”. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, iż mamy swobodę kształtowania naszej struktury najemców. i możemy pozwolić sobie na wybór marek, które budują prestiż i atrakcyjność obiektu.

Łukasz Lorencki, Asset Manager w NEPI Rockcastle

Proszę się pochwalić najciekawszymi otwarcia sklepów w Magnolia Park. Mój typ to sieć Half Price, która otworzyła w Państwa obiekcie największy sklep w Polsce.

Łukasz Lorencki: Tak, salon Half Price o powierzchni ponad 4200 mkw. to ważne otwarcie, choć marka była już wcześniej obecna w centrum. Teraz, ze względu na potencjał lokalizacji i dalszą ekspansję, znacznie się powiększyła. Z dużych zmian cieszymy się z ponownego otwarcia powiększonego i odnowionego salonu Medicine a także z nowej odsłony eobuwie otwartego w grudniu. Do tych nowości w galerii można dodać otwarcie salonu Lancerto z modą męską. Mieliśmy także wzmocnienie w segmencie sportowym, gdzie wprowadziliśmy dwa amerykańskie marki: Under Armour i Skechers.

Marta Kocik: W Magnolia Park często otwierają się sklepy w najnowszych, flagowych konceptach, zwykle nieobecne w innych centrach handlowych. Takim przykładem jest manufaktura jubilerska Auroria, która w Magnolia Park otworzyła swój drugi salon w Polsce. Odnoszę wrażenie, iż tego typu marki chętnie wybierają Magnolię jako miejsce startu swojego biznesu – uruchamiają tu pierwsze lokale, obserwują potencjał dużego centrum handlowego, a następnie, zachęcone wynikami, kontynuują rozwój w kolejnych lokalizacjach.

Łukasz Lorencki: W tym gronie warto wymienić również markę jubilerską Apart, która po kompleksowej modernizacji i rozbudowie ponownie otworzyła salon w Magnolia Park. W segmencie kosmetyków pojawił się salon polskiej marki Inglot, wśród sieci optycznych mieliśmy otwarcia: Fielmann oraz Aurum Optics. Segment kawiarniany został poszerzony o sieć Green Caffe Nero oraz kawiarnio-piekarnię Gorąco Polecam. Moglibyśmy tak długo wymienić ponieważ nowych otwarć i re-otwarć było ponad 20.

Obserwując wyniki sprzedaży nowych najemców, cieszymy się, iż były to bardzo udane starty. Potwierdza to, iż Magnolia Park umacnia swoją pozycję jako atrakcyjne miejsce zarówno na debiut, jak i ekspansję marek.

Czy w obiekcie przewiduje się miejsce dla lokalnych, mniejszych biznesów?

Marta Kocik: Tak. Oprócz dużych międzynarodowych marek aktywnie współpracujemy z lokalnymi najemcami, dla których Magnolia Park stanowi atrakcyjną lokalizację. Wiele z nich jest bardzo lubianych, ma wierną grupę klientów i świetnie uzupełnia ofertę dużych sieci. Wspieramy lokalny biznes i widzimy, iż klienci to doceniają.

Jak Państwo postrzegają trend powiększania istniejących sklepów i zmian konceptów wśród najemców? Czy odbieracie to jako odpowiedź na nowe wymagania rynku, czy chodzi po prostu o ograniczoną podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce?

Łukasz Lorencki: Rynek handlowy w Polsce jest dziś bardzo konkurencyjny. Mówię tu zarówno o handlu offline, doświadczającym ogromnej podaży nowych parków handlowych jak i online. Na tym rynku są jednak elementy które mogą zaoferować tylko centra handlowe: pełne doświadczenie zakupowe, komfort przebywania w atrakcyjnej przestrzeni centrum, przyjemna atmosfera w sklepach stają się kluczowymi czynnikami, które sprawiają, iż zakupy i czas spędzony w centrach handlowych są wyjątkowe. Dlatego najemcy coraz częściej inwestują w modernizacje swoich salonów oraz nowe koncepty. Jest to naturalny sposób na utrzymanie konkurencyjności i odpowiedź na potrzeby klienta, który chętnie odwiedza centra i poza zakupami realizuje w nich szereg innych potrzeb.

Schodzimy na temat strategii omnichannel. Czy w Magnolia Park staracie się odpowiadać na oczekiwania klientów, którzy korzystają z obydwu kanałów sprzedaży online i offline?

Marta Kocik: Jako centrum wspieramy przede wszystkim najemców w procesie modernizacji sklepów, zachęcając ich do wdrażania nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, które nie tylko zwiększają komfort zakupów, ale również łączą świat offline z online. Zwracamy uwagę, iż w przestrzeni handlowej powinny pojawić kasy samoobsługowe, punkty odbioru i zwrotu oraz wydzielone strefy e-commerce i stacjonarne. Dobrym przykładem są rozwiązania stosowane w sklepach Zara, Super-Pharm, H&M czy eobuwie, gdzie te dwa światy dobrze ze sobą współgrają Dziś nie da się już oddzielić zakupów offline od online. Klienci wciąż chcą odwiedzać centra handlowe, dotknąć, przymierzyć produkt, spotykać się z ludźmi i spędzać czas w atrakcyjnej przestrzeni. Jednocześnie oczekują wygody znanej z zakupów w internecie. Właśnie dlatego regularne centra handlowe pozostają nieustannie ważnym punktem na mapie zakupowej, a nasze działania wspierają najemców w dostosowaniu oferty do oczekiwań współczesnych klientów.

Odpowiedzią na budowanie lojalności klientów omnichannelowych jest wdrożona przez NEPI Rockcastle aplikacja mobilna i program lojalnościowy SPOT.

Marta Kocik: Tak, program lojalnościowy SPOT działa w Magnolia Park od czerwca br. Jest już dostępny we wszystkich centrach handlowych NEPI Rockcastle w Polsce. To nowoczesne narzędzie skierowane do naszych klientów, niezależnie od wieku. Aplikacja pozwala użytkownikom na otrzymywanie nagród za zakupy w sklepach zlokalizowanych w naszej galerii handlowej, korzystanie z licznych rabatów i tworzenie spersonalizowanych ofert. To nowość w naszym wrocławskim centrum handlowym ale już dziś możemy powiedzieć, iż program został bardzo dobrze przyjęty i cały czas zyskuje kolejnych użytkowników.

Magnolia Park to nie tylko handel, ale też ważne miejsce dla lokalnej społeczności i klientów. Pani dyrektor, jak zatem wygląda strategia działań CSR-owych? Proszę przedstawić kilka kluczowych dla Was inicjatyw, zwłaszcza dedykowanych do lokalnej społeczności?

Marta Kocik: Organizujemy szereg wydarzeń i eventów w zakresie działań CSR i zrównoważonego rozwoju. Dzielimy się również wiedzą z kolegami z innych centrów NEPI Rockacstle i realizujemy wiele wspólnych, grupowych działań. Wracając jednak do rynku wrocławskiego – lokalność i bycie blisko mieszkańców to dla nas kwestia kluczowa. Od lat organizujemy liczne inicjatywy społeczne, które mają wspierać zdrowie, edukację i świadomość mieszkańców Wrocławia.

Przykładem są akcje prozdrowotne realizowane we współpracy ze studentami Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu oraz Wydziałem Promocji Zdrowia Urzędu Miasta. Jedną z nich jest „Zapytaj Farmaceutę”, podczas której studenci prowadzą bezpłatne badania. Od kilku lat organizujemy również Wrocławskie Dni Promocji Zdrowia oferując liczne punkty badań i konsultacji medycznych przygotowanych przez szpitale i placówki zdrowotne.

Współpracujemy także z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, udostępniając przestrzeń pod krwiobus, aby mieszkańcy mogli oddawać krew potrzebującym. W listopadzie odbyła się natomiast akcja „Złoty Wąs”, realizowana z Lokalną Fundacją Wrocławską i magistratem, promującą profilaktykę zdrowia mężczyzn poprzez bezpłatne badania.

Jednym z większych projektów społecznych, zainicjowanych w Magnolia Park w tym roku, była akcja „Dobre Rzeczy – Podziel się i Pomagaj”, w ramach której zachęcaliśmy mieszkańców Wrocławia do naprawiania i przekazywania zużytej odzieży. Osoby, które oddały niepotrzebną odzież, otrzymywały sadzonki, vouchery i nagrody od naszych najemców. Tegoroczna akcja była sukcesem, a w jej ramach zebraliśmy 2,5 tony niepotrzebnych ubrań i finansowo wsparliśmy fundację Avalon. Jej podopieczni otrzymali bardzo potrzebny sprzęt do rehabilitacji. Akcji towarzyszyły warsztaty z customizacji odzieży, która w tej chwili cieszy się dużą popularnością i doskonale wpisuje się w trend pokazujący, iż ubrania można odświeżać i korzystać z nich przez długie lata. Celem tych działań była również edukacja klientów Magnolia Park w zrównoważonej mody oraz ograniczania liczby odpadów tekstylnych.

Tego typu społecznych inicjatyw skierowanych do różnych grup odbiorców mamy na przestrzeni całego roku naprawdę dużo. Warto wspomnieć autorski cykl wydarzeń dedykowany osobom starszym, który realizujemy – jako jedyni w Polsce. Zapraszamy seniorów z Wrocławskiego Klubu Seniora, udostępniając przestrzeń w galerii, w której seniorzy spędzają czas grając w szachy czy w bule. Cieszymy się, iż w Magnolia Park możemy tworzyć przestrzeń, która jest nie tylko miejscem zakupów, ale także hubem działań społecznych.

Wspomnieliśmy już wcześniej pokolenie Z, na które zwracamy w ostatnim roku szczególną uwagę. Wiemy, iż ma ono swoje unikalne potrzeby – ceni autentyczność, bardzo dokładnie sprawdza marki, szuka możliwości wyrażania siebie i realizacji swoich pasji. Z myślą o nich zrealizowaliśmy już m.in. dwie edycje turniejów e-sportowych o nazwie E-SPORT Gaming Kings Tournaments 2.0 Powered by Orange. Turniejowi towarzyszył panel ekspercki nt. mądrego grania, stanu FLOW oraz umiejętności, które rozwija e-sport. Do generacji Z kierujemy również projekty edukacyjne.

Prowadzimy m.in. autorski program społeczny „Młodzież w Centrum”. W tym roku w ramach tego projektu zorganizowaliśmy m.in. warsztaty „Wnikasz w co klikasz?” poświęcone dezinformacji w sieci. W spotkaniu wzięło udział ponad 200 uczniów wrocławskich szkół, którzy mieli okazję poznać różne formy dezinformacji oraz dowiedzieć się, jak budować na nią odporność. Elementem warsztatu były również tematy związane z tym, jak dbać o własną wartość, budować relacje w grupie rówieśniczej, walczyć z hejtem. To jedna z najnowszych inicjatyw, która została wdrożona od czasu przejęcia Magnolia Park przez NEPI Rockcastle.

Czy najemcy chętnie angażują się wspólnie z Państwem w działania na rzecz lokalnych fundacji czy innych inicjatyw? Czy widać u nich potrzebę i chęć organizowania takich prospołecznych aktywności?

Marta Kocik: Tak, zdecydowanie. Najemcy dostrzegają taką potrzebę i również chcą wyjść poza sam schemat handlowy. Bardzo chętnie biorą udział w naszych wydarzeniach, co jest dowodem dobrej współpracy między nami. Nasi najemcy mają do nas zaufanie. Nie tylko biorą aktywny udział w akcjach przez nas organizowanych ale również wykazują własne inicjatywy, które chętnie wspieramy. Podczas rozmów z najemcami często pojawiają się nowe potrzeby, a wtedy wspólnie szukamy rozwiązań, które są spójne zarówno z naszą koncepcją, jak i ze strategią danej marki.

Widzimy więc zarówno potrzebę, jak i chęć angażowania się w takie inicjatywy. Bardzo to doceniamy i cieszymy się, iż nasi najemcy wierzą w te działania i aktywnie wspierają nasze strategie marketingowe.

Na początku naszej rozmowy wspomnieli Państwo, iż Magnolia Park będzie się zmieniać i przejdzie swoistą metamorfozę. Planujecie zatem znaczącą modernizację obiektu, czy również jego rozbudowę? Jakie są główne założenia tej inwestycji?

Łukasz Lorencki: Celem NEPI Rockcastle jest ciągłe podnoszenie wartości posiadanych centrów handlowych oraz ich atrakcyjności dla klientów. Magnolia Park także nie została kupiona po to by tylko odcinać od niej kupony.

Obecnie Magnolia Park to dobre centrum handlowe, ale nie da się ukryć, iż działa już blisko 20 lat. Dlatego potrzebuje modernizacji, aby wyjść naprzeciw współczesnym wymaganiom rynku i oczekiwaniom klientów. Jedną z najważniejszych planowanych zmian będzie gruntowne odświeżenie wnętrz i pasaży, aby pobyt w Magnolii był wygodny i przyjemny.

Planujemy przede wszystkim skoncentrować się na modernizacji strefy gastronomicznej, aby poprawić jej komfort, zwiększyć liczbę miejsc oraz wyjść i wejść oraz lepiej dostosować przestrzenie do różnych grup klientów. Zadbamy również o gruntowny remont toalet, dostosowując ich wygląd do nowoczesnych standardów i poprawiając funkcjonalność. Na pewno w pasażach wprowadzimy więcej zieleni czy nowoczesne elementy aranżacyjne.

Program modernizacji jest rozpisany na kilka lat i wymaga znaczących inwestycji, ale jesteśmy zdeterminowani, aby krok po kroku go realizować. Dzięki tym działaniom Magnolia Park stanie się jeszcze bardziej atrakcyjnym i nowoczesnym miejscem dla odwiedzających.

Czy ten proces już się rozpoczął, czy jesteście wciąż na etapie planowania?

Łukasz Lorencki: Proces już się rozpoczął. W 2025 r. wybraliśmy pracownię architektoniczną, we współpracy z którą finalizujemy koncepcję całej inwestycji. Zakładamy, iż w 2026 r. roku uda nam się uzyskać wewnętrzne zgody, aby móc rozpocząć realizację.

Czy to będzie bardzo kosztowna inwestycja?

Łukasz Lorencki: Takie projekty nigdy nie są tanie. Biorąc pod uwagę skalę Magnolii i powierzchnię handlową, mówimy o naprawdę dużym przedsięwzięciu.

Czy na 20 urodziny Magnolia Park będzie już mogła pochwalić się nowymi wnętrzami lub choćby odświeżonym foodcourtem?

Łukasz Lorencki: Na tym etapie nie chciałbym składać deklaracji. Pracujemy nad tym projektem i kolejnych krokach na pewno będziemy informować.

Rozmawiał Wojciech Wojnowski

Idź do oryginalnego materiału