Massey Ferguson 8S w wersji rajdowej ma 400 koni – rolnicy dali radę na rajdzie pustynnym

8 godzin temu

Jeśli czasem myślicie o usprawnieniach czy przeróbkach swojego ciągnika? Pomyślcie o dwóch rolnikach, którzy swoim Masseyem 8S przejechali marokańską pustynię na rajdzie Morocco Desert Challenge 2025. Dali radę, bo rolnik potrafi.

Ile trzeba mieć w sobie zapału, by wystawić ciągnik do rajdu i przejechać nim marokańską pustynię. Jednak zanim to nastąpiło, zapaleńców czekały długie próby i spore zmiany w samej maszynie. Ta wyjątkowa modyfikacja ciągnika Massey Ferguson 8S.205, przygotowywanego przez rolników do udziału w legendarnym rajdzie pustynnym w Maroku zakończyła się sukcesem.

Zespół Desert Rally MF Massey Ferguson, dowodzony przez Cedrica Goumeza i Frédérica Drouata, zajął 4. miejsce w kategorii ciężarówek podczas Maroko Desert Challenge 2025. Choć nie zdobyli nagrody, uplasowanie się tuż za podium w tak trudnym wyścigu to ogromne osiągnięcie – zwłaszcza iż prowadzili zmodyfikowany ciągnik rolniczy.

3000 kilometrów Masseyem w ekstremalnych warunkach

Rajd odbył się w dniach 5–12 kwietnia 2025 roku i obejmował osiem etapów z Agadiru do Saidii, przez pustynne tereny południowego Maroka. Zespół pokonał trasę o długości 3000 kilometrów w czasie 69 godzin i 35 minut. Co ciekawe, była to jedyna dwuosobowa załoga w kategorii ciężarówek – reszta zespołów składała się z trzech osób.

Z pola na pustynię – ciągnik po gruntownej modyfikacji

Bohaterem rajdu stał się standardowy model MF 8S.205, który przeszedł kompleksową przebudowę. Mechanicy ze szwajcarskiej firmy Küfferagri Sàrl poświęcili na przygotowanie maszyny 40 dni i aż 2500 roboczogodzin. Prace nie były łatwe i objęły każdy podzespół seryjnego ciągnika MF 8S.

Oto najważniejsze zmiany:

– Moc silnika zwiększono z 205 KM do 400 KM, co pozwoliło osiągnąć prędkość do 80 km/h.

– Zastosowano automatyczną skrzynię biegów Dyna E-Power z podwójnym sprzęgłem.

– Wzmocniono konstrukcję kabiny i dodano system ochrony na wypadek wywrotki.

– Ciągnik wyposażono w opony Michelin EvoBib z systemem zdalnego pompowania PTG, dwa koła zapasowe oraz układ ułatwiający ich szybką wymianę.

– Wnętrze przystosowano do warunków rajdowych – zainstalowano dwa sportowe fotele i przeniesiono kolumnę kierownicy.

Ciekawostką jest fakt, iż ciągnik Massey Ferguson 8S był jedynym traktorem wśród około 60 pojazdów startujących w kategorii ciężarówek.

Rolnik za kierownicą rajdowego potwora

Za kierownicą zmodyfikowanego MF-a 8S zasiadł rolnik i rajdowiec Cedric Goumez, który ma na koncie udział w rajdzie Dakar. Towarzyszył mu Gilles Kuffer – również rolnik, a prywatnie związany z firmą Küfferagri. Dla obu zawodników ten udział to spełnienie nietypowego marzenia – pokazania, iż ciągnik rolniczy, odpowiednio zmodyfikowany, może podbić pustynne bezdroża.

Co sądzicie na temat takiego wyczynu i czy ciągnik nadaje się to tak ekstremalnych rajdów?

Idź do oryginalnego materiału