Mazop stawia na rozwój w Niemczech i Holandii, obserwuje Europę Południową – wywiad

7 godzin temu

Warszawa, 28.04.2025 (ISBnews/ ISBtech) – Mazop, który szykuje się do debiutu na NewConnect w najbliższym okresie, stawia na rozwój przede wszystkim na rynku niemieckim i holenderskim, ale potencjał widzi też na południu Europy, poinformował ISBtech prezes Krzysztof Rusin.

“Sprzedaż zagraniczna odgrywa kluczową rolę w strukturze przychodów spółki – w 2024 roku eksport odpowiadał za 58% całkowitej sprzedaży. Nasze produkty trafiają dziś do klientów w 24 krajach, a najważniejszym rynkiem zagranicznym pozostają Niemcy z 23-proc. udziałem w przychodach. W 2024 roku otworzyliśmy tam własne biuro handlowe i powołaliśmy spółkę zależną MAZOP GmbH, co pozwala nam działać bezpośrednio i z większą marżą. Trzecim co do wielkości rynkiem jest Holandia (13% udziału), która jednocześnie notuje solidną dynamikę wzrostu sprzedaży na poziomie 55%. Coraz lepsze wyniki notujemy również na północy Europy – w 2024 roku sprzedaż w Szwecji wzrosła o 40% rok do roku, a w Finlandii aż o 182%. jeżeli chodzi o dalszy potencjał wzrostu, to rynek niemiecki jest dla nas absolutnym priorytetem – jego wartość w segmencie przesyłek kurierskich jest kilkukrotnie większa niż w Polsce. Podobnie w Holandii, gdzie rynek e-commerce i usług logistycznych jest bardziej rozwinięty i chłonny niż u nas. Potencjał do dalszego rozwoju widzimy także w krajach południowej Europy, gdzie zwiększa się zapotrzebowanie na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania” – powiedział ISBtech Rusin.

Spółka planuje debiut na NewConnect bez pozyskania kapitału.

“W perspektywie kolejnych lat nie wykluczamy potrzeby pozyskania dodatkowego kapitału, zwłaszcza iż jako firma produkcyjna funkcjonujemy w modelu, który jest naturalnie kapitałochłonny. Rozwój działalności wiąże się u nas przede wszystkim z inwestycjami w nowe maszyny i technologie. Aktualnie pracujemy nad planem inwestycyjnym, który zakłada zakup kolejnych linii produkcyjnych, gdy tylko zbliżymy się do pełnego wykorzystania obecnych mocy wytwórczych. Pozyskanie kapitału z rynku – poprzez emisję akcji – jest jedną z opcji, które bierzemy pod uwagę w kontekście finansowania przyszłych inwestycji” – dodał prezes.

Ocenił, iż przewagą konkurencyjną spółki jest elastyczność i innowacyjne podejście – nie tylko w produkcji, ale także w modelu sprzedaży, obsłudze klienta oraz zarządzaniu wewnętrznymi procesami.

“Dzięki temu jesteśmy w stanie skutecznie odpowiadać na zróżnicowane potrzeby rynku – zarówno w segmencie e-commerce, jak i przemysłowym. Dysponujemy szerokim asortymentem opakowań wysyłkowych i zabezpieczających, a nasze rozwiązania opierają się na łączeniu różnych materiałów: od tektury falistej i litej, przez folie, pianki i papierowy plaster miodu, aż po elementy drewniane. To pozwala nam projektować opakowania dopasowane do oczekiwań klientów – zarówno pod kątem funkcjonalności, ekologii, jak i ceny. Wyróżniamy się także na rynku e-commerce, m.in. dzięki możliwości druku personalizowanego już od bardzo niskich nakładów oraz dostępności szerokiej gamy standardowych produktów dostępnych od ręki. Część z nich oferujemy w modelu dropshippingu, co eliminuje konieczność magazynowania po stronie klienta i przyspiesza realizację zamówień. To wszystko sprawia, iż nasza oferta – dzięki połączeniu technologii, szybkości działania i elastyczności – jest unikatowa nie tylko na polskim rynku, ale również w skali europejskiej” – podsumował Rusin.

Mazop Group to polski producent opakowań z siedzibą w podwarszawskim Brwinowie. Spółka powstała w 2013 r.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ ISBtech)

Idź do oryginalnego materiału