MBank ma już 25 lat. Na trzech rynkach obsługuje łącznie 5,9 mln klientów

4 godzin temu

26 listopada 2000 r., kiedy większość Polaków logowała się do Internetu przez modem, BRE Bank – wtedy specjalizujący się w obsłudze klientów korporacyjnych – uruchomił detaliczny projekt cyfrowy: mBank. Od 25 lat marka mBank jest obecna w Polsce, a od 18 w Czechach i Słowacji.

fot. mBank

Instytucja zbudowała stabilny model biznesowy, który dziś obsługuje ponad 5 milionów klientów detalicznych i generuje wysoką rentowność na trzech rynkach – poza Polską również u naszych południowych sąsiadów. To nie koniec wielkich rocznic Grupy mBank w najbliższym czasie. Już w przyszłym roku minie 40 lat od powstania BRE Banku.

mBank koncentruje się na rozwoju doświadczeń online poprzez dalszą digitalizację usług, wdrażanie sztucznej inteligencji i personalizację w obsłudze klienta. Równocześnie priorytetem pozostaje bezpieczeństwo i prostota – bank inwestuje w technologie chroniące użytkowników w świecie cyfrowym oraz w rozwiązania, które ułatwiają codzienne zarządzanie finansami.

Kolejnym elementem strategii jest wspieranie zdrowych finansów, czyli tworzenie produktów i narzędzi, które pomagają klientom odpowiedzialnie gospodarować budżetem, zapewniają transparentność kosztów i efektywność finansową zarówno dla osób prywatnych, jak i firm. mBank chce także wspierać przedsiębiorstwa w procesie transformacji energetycznej i technologicznej, stawiając na innowacyjne rozwiązania i odnawialne źródła energii. Istotnym obszarem jest również cyfryzacja i automatyzacja procesów, które zwiększają efektywność i konkurencyjność biznesu.

Kolejnym priorytetem jest wzmacnianie odporności gospodarki poprzez relokację produkcji bliżej rynków zbytu, co sprzyja stabilności i bezpieczeństwu dostaw. Ważnym elementem strategii pozostaje zrównoważony rozwój, obejmujący odpowiedzialne zarządzanie zasobami. mBank wspiera także modele gospodarki obiegu zamkniętego i współdzielenia, które pozwalają ograniczać odpady i lepiej wykorzystywać dostępne surowce.

Od początku stawialiśmy na prostotę i technologię, wierząc, iż bankowość może być wygodna i dostępna z każdego miejsca. Dziś, po 25 latach, mBank to marka, która łączy innowacyjność z odpowiedzialnością – wspierając klientów w budowaniu zdrowych finansów i rozwijając usługi, które definiują przyszłość bankowości w regionie” – przekonuje Cezary Kocik, prezes mBanku.

Idź do oryginalnego materiału