Warszawa, 23.09.2025 (ISBnews) – mBank, w ramach nowej strategii, będzie rozwijał spójną platformę w Polsce, Czechach i Słowacji, co może stanowić fundament potencjalnego rozwoju na kolejnych rynkach w przyszłości, poinformował wiceprezes ds. bankowości detalicznej Krzysztof Bratos. Ze słów prezesa Cezarego Kocika wynika jednak, iż dopóki w Polsce obowiązuje podatek bankowy, mBank nie zdecyduje się wejść na nowe rynki.
“Zbudowaliśmy jedną strategię i ta strategia jest aplikowalna w pełni do naszych rynków w Czechach i na Słowacji. Uznaliśmy, iż tylko wspólny rozwój platformy we wszystkich krajach działania jest sposobem na tworzenie rzeczy w sposób efektywny, skalowalny i zbudowanie fundamentu do potencjalnego rozwoju na kolejne rynki w przyszłości” – powiedział Bratos podczas konferencji prasowej poświęconej strategii na lata 2026-2030.
Kocik zastrzegł jednak, iż dopóki w Polsce obowiązuje podatek bankowy, instytucja nie zdecyduje się na ekspansję.
“Dopóki ten podatek będzie obowiązywał w Polsce, to nie rozważymy ekspozycji na kolejny rynek. Natomiast ja myślę, iż my mamy taki potencjał, żeby wejść na kolejne rynki. To jest dla mnie po prostu dziwna strategia państwa, bo z jednej strony opowiada o tym, jak to chce, żeby polskie firmy stawały się międzynarodowe. A mBank miał adekwatnie bardzo wiele rzeczy, żeby być ekwiwalentem banków internetowych, którym udała się ekspansja międzynarodowa” – wskazał prezes.
Zaznaczył, iż mBank ma bardzo atrakcyjną bazę klientów w Czechach i na Słowacji i chce się tam dalej rozwijać.
“To jest trudniejszy znacznie rozwój, bo […] rentowność [pewnych produktów] jest bliska zeru przy tym podatku bankowym” – stwierdził Kocik.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 245,96 mld zł na koniec 2024 r.
(ISBnews)