Od czerwca klienci mBanku będą mogli jeszcze łatwiej skorzystać z kolejnej formy płatności – pierścienia, który łączy wygodę, bezpieczeństwo i nowoczesny styl. mBank rozwija ofertę płatniczą. Posiada już między innymi opaski płatnicze czy naklejki, udostępnia płatności mobilne m.in. Garmin Pay, Xiaomi Pay, Amazfit, a od roku także możliwość płacenia w nowych formach – pierścieniem lub paskiem wyposażonym w oprogramowaniem Fidesmo Pay lub Digiseq Pay.

Teraz bank idzie o krok dalej – dzięki współpracy z Mastercard i Wearpay wprowadza kompleksowe rozwiązanie z pełnym wsparciem w procesie zakupu i konfiguracji. To kolejny etap w ułatwianiu klientom dostępu do nowoczesnych, wygodnych i stylowych form płatności mobilnych.
Nowoczesny pierścień płatniczy działa w technologii zbliżeniowej NFC – jak karta, ale noszona na palcu. Nie wymaga ładowania ani połączenia z telefonem i jest wodoodporny, dzięki czemu idealnie sprawdzi się w każdej sytuacji – podczas biegania, spacerów, czy na plaży. Pierścień wystarczy raz połączyć z aplikacją bankową i jest gotowy do użycia. Podczas płatności nie trzeba mieć przy sobie telefonu, wystarczy zbliżyć ring do terminala, a przy kwotach powyżej 100 zł dodatkowo potwierdzić płatność PIN-em. To doskonała alternatywa dla telefona, zegarka czy klasycznej karty płatniczej.
– Płatności dzięki telefonu, zegarka i innych wearables to dziś jeden z najsilniejszych trendów. Konsumenci szukają metod, które są wygodne, bezpieczne i zawsze pod ręką. Klienci mBanku cenią innowacje i są otwarci na użyteczne nowinki technologiczne. w tej chwili to właśnie w mBanku jest najwięcej kart dodanych do systemów zbliżeniowych płatności mobilnych. Dlatego oferujemy kolejny sposób szybkiego, prostego i bezpiecznego płacenia stanowiący alternatywę dla fizycznej karty. Pierścienie płatnicze mają atrakcyjny design, są minimalistyczne i uniwersalne. Sprawdzą się zarówno podczas uprawiania sportu jak i oficjalnego spotkania – mówi Aleksandra Buczkowska, dyrektorka zarządzająca ds. produktów i segmentów klienckich bankowości detalicznej mBanku
W Mastercard od zawsze stawiamy na innowacje, aby odpowiadać na zmieniające się oczekiwania i styl życia konsumentów. Nasze zaangażowanie w rozwój technologii płatniczych pozwala nam wprowadzać rozwiązania, które są nie tylko wygodne, ale także intuicyjne i dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkowników. Jesteśmy dumni, iż wspólnie z mBankiem udostępniamy dzisiaj nowe, niezwykle proste w obsłudze i bezpieczne narzędzie do płatności bezgotówkowych – pierścień płatniczy. Jesteśmy przekonani, iż spotka się ono z bardzo pozytywnym odbiorem konsumentów, tak jak praktycznie każda metoda płatności zbliżeniowej do tej pory w Polsce – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna Mastercard w Polsce
Pierścienie płatnicze mBanku są dostępne w różnych rozmiarach i w dwóch wariantach kolorystycznych – czarnym i białym. Ring można połączyć wyłącznie z kartą Mastercard wydaną przez mBank. Bank dystrybucję pierścieni rozpocznie 2 czerwca konkursem dla dotychczasowych klientów. Szczegóły konkursu będą dostępne na stronie internetowej banku. Z kolei od 17 czerwca rusza dystrybucja dla nowych klientów, zostanie też uruchomiona sprzedaż pierścieni poprzez stronę partnera Wearpay. Klienci mogą zamówić najpierw sizer, czyli miarkę, wzorować się na rozmiarówce jubilerskiej podanej na stronie, lub „przymierzyć” się do pierścienia w wybranych oddziałach mBanku. Dla klientów mBanku pierścień będzie dostępny z ponad 50% zniżką, w cenie 199 zł. To pierwszy raz, gdy klient może kupić ring płatniczy w sprawdzonym źródle, z gwarancją jakości i pełnym wsparciem banku – zarówno online, jak i w wybranych oddziałach.
Pierścienie płatnicze odniosły już duży sukces w Czechach i na Słowacji, gdzie mBank – również we współpracy z Mastercard – wprowadził je na rynek jako pierwsze tego typu urządzenia już rok temu. W obu krajach pierścień stał się trzecim najchętniej wybieranym urządzeniem wearables do płatności – tuż po Apple Watch i Garmin. Konsumenci najczęściej używają tam ringów do codziennych zakupów w dużych supermarketach spożywczych.
Za całość wdrożenia od strony technicznej odpowiada zespół WearPay, będący częścią venture buildera The Heart. WearPay zajmuje się zarówno dostarczaniem pierścieni płatniczych z wbudowanym modułem NFC, jak i aplikacji do ich obsługi. Zbudował i obsługuje również platformę e-commerce oraz kompleksowo opiekuje się całą ścieżką klienta – od momentu zamówienia, przez aktywację i obsługę pierścieni, aż po wsparcie klienta na każdym etapie użytkowania.
Cieszymy się, iż możemy przyczynić się do popularyzacji innowacyjnego rozwiązania płatniczego na polskim rynku, w pełni odpowiadającego na potrzeby współczesnych użytkowników. Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo, dlatego zadbaliśmy o to aby pierścień – dokładnie tak jak karta płatnicza – posiadał wszelkie zabezpieczenia przy dokonywaniu transakcji. Ponadto użytkownik może nim zarządzać w dedykowanej aplikacji. To wygodne, bezpieczne rozwiązanie, które eliminuje konieczność noszenia portfela, karty czy telefonu – mówi Maciej Marszałek, CEO The Heart.
Źródło: mBank