Mcdonald's chwali się lepszymi wynikami. Pomogły nowości w menu?

17 godzin temu
Zdjęcie: Polsat News


Wzrost sprzedaży o 3,8 proc. - takim wynikiem za II kwartał może się pochwalić McDonalds. Rezultat jest wyższy od prognoz, które wskazywały na 2,4-proc. wzrost. Dane finansowe świadczą o poprawie wyników największego na świecie fast foodu. Podczas poprzednich czterech kwartałów jego globalna sprzedaż spadała lub pozostała na zbliżonym poziomie.


Gigant branży fast food poinformował, iż dochód netto w drugim kwartale wyniósł 2,25 mld dol. W przeliczeniu jest to 3,14 dol. na akcję. “Po wyłączeniu kosztów restrukturyzacji i innych pozycji, McDonald’s zarobił 3,19 dolara na akcję” - wskazuje CNBC, amerykańska telewizja ekonomiczna. Przypomina, iż wyniki przebiły oczekiwania Wall Street. Średnia prognoza analityków wynosiła 3,15 dol. na akcję.


Dobre wyniki McDonald’sa. Przychody większe od oczekiwań


Przychody globalnej sieci wzrosły w II kwartale o 5 proc. do 6,84 miliarda dolarów - również więcej niż prognozowało Wall Street (6,71 mln dol.). Zaś sprzedaż w samych lokalach - wskaźnik odzwierciedlający wyniki restauracji działających co najmniej od roku - o 3,8 proc. Stanowi to największy wzrost od prawie dwóch lat. W tym czasie odwróciła się trwająca dwa kwartały tendencja spadkowa w USA - o 2,5 proc. wzrosła sprzedaż w tamtejszych restauracjach McDonald’sa. Reklama


Jeszcze większy był popyt na Big Maca poza Stanami Zjednoczonymi. W Japonii i Chinach wzrost wyniósł 5,6 proc. W segmencie rynków międzynarodowych sprzedaż w restauracjach - o 4 proc. Stało się tak dzięki lepszym wynikom na dużych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Australia i Kanada. Poza Stanami Zjednoczonych sieć liczy około 26 tys. lokali.


Koniec z bessą. McDonald rejestruje wzrost


W zeszłym kwartale McDonald’s odnotował w Stanach Zjednoczonych największy spadek sprzedaży od początku pandemii COVID-19. Wyniki uzasadniano spadkiem liczby klientów o niskich i średnich dochodach. Obawiano się, iż tendencja może się utrzymać. Tak się nie stało. Podsumowując wyniki, prezes Chris Kempczinski, wyraził opinię, iż 6-proc. wzrost sprzedaży w II kwartale to zasługa wartości McDonald’sa, działań marketingowych i nowych pozycji w menu, m.in. wprowadzeniu na rynek McCrispy Chicken Strips.
Niedawno McDonald’s zapowiedział, iż w ciągu całego roku planuje otworzyć 2200 lokali i przeznaczyć od 3 do 3,2 miliarda dolarów na inwestycje. Firma prognozuje, iż liczba otwarć restauracji netto zwiększy jej sprzedaż w całym systemie o nieco ponad 2 proc. Kapitalizacja rynkowa giganta fast food wynosi prawie 220 miliardów dolarów.
Idź do oryginalnego materiału