McDonalnd`s przyzwyczaił swoich fanów, iż co jakiś czas do oferty restauracji wracają jakieś sezonowe produkty. Tym razem sieć fast food szykuje coś więcej, niż tylko powrót jednej z kanapek. Planowany jest nowy koncept restauracji i nie wykluczone, iż również wprowadzenie nowego produktu do menu.
McDonald`s sięga do korzeni
To czym zwykle korporacje próbują przykuć uwagę konsumenta, jest coś nowego – nowy produkt, nowy wystrój itd. Jednak w ostatnim czasie widać też, iż różnego rodzaju przedsiębiorstwa lubią wracać do swoich starych, kultowych produktów, które klienci mile wspominają. Producenci gitar wypuszczają modele wzorowane na pierwszych instrumentach z lat 50. i 60., firmy obuwnicze wznawiają produkcję popularnych niegdyś butów. Podobną strategię planuje McDonald`s. Sieciówka zamierza stworzyć restauracje typu „spin-off”, których głównym bohaterem będzie maskotka restauracji z lat 80., zwana CosMc. Dyrektor generalny fast fooda Chris Kempczinski wyjaśnił, iż CosMc’s będzie miał „całe DNA McDonald’s, ale z własną, wyjątkową osobowością”. Na razie kilka wiadomo o szczegółach planu. Jednak mówi się, iż firma planuje otworzyć kilka restaurację na wybranych rynkach w ramach testu w 2024 roku.
Sieć zachęcona udanym powrotem Grimacea
Pomysł z przywróceniem dawnych wątków już raz sprawdził się w sieci McDonald`s. W zeszłym roku firma wprowadziła Grimace Birthday Meal sieci fast foodów. Grimace, to jak pewnie wielu z was pamięta, to fioletowy potworek, który tym razem został wykorzystany jako ikona LGBTQ. Przy okazji przywrócenia tej postaci, do menu wprowadzono fioletowy koktajl o tej samej nazwie, który gwałtownie stał się popularnym motywem na filmikach z TikToka. Przywrócenie emerytowanej maskotki zakończyło się sukcesem większym, niż oczekiwano. Po wprowadzeniu Grimeacea, zyski w drugim kwartale wyniosły w 2,31 miliarda dolarów, w porównaniu z 1,19 miliarda dolarów w tym samym okresie w poprzednim roku. Czy CosMc jest w stanie wykręcić podobne wyniki dla sieci?