Media Expert wchodzi w model Build-To-Own. Nowy magazyn będzie gotowy w przyszłym roku

1 tydzień temu

Firma deweloperska INWI przygotowuje do realizacji nowoczesny magazyn dla Media Expert, lidera rynku RTV i AGD. Obiekt o powierzchni 14 500 mkw. stanie w Długołęce, koło Wrocławia. Będzie oddany do użytku w 2026 roku.

Lokalizacja blisko trasy S8 pozwoli na sprawną obsługę klientów z różnych części kraju. Projekt powstaje w modelu Build-To-Own, który daje pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi nieruchomości. To odpowiedź na rosnący trend odchodzenia od „big boxów” na rzecz mniejszych, dedykowanych magazynów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. Zapewniają one lepszy dostęp do klientów, pracowników i infrastruktury.

Szersza strategia logistyczna

INWI, firma specjalizująca się w rozwoju projektów deweloperskich i transakcjach nieruchomościowych, kompleksowo przygotowuje do realizacji nowy magazyn dla Media Expert, lidera rynku RTV i AGD. Projekt obejmuje nowoczesny magazyn o powierzchni 14 500 mkw. w Długołęce, koło Wrocławia, w sąsiedztwie trasy ekspresowej S8. Łączy ona Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok. INWI odpowiada za cały proces przygotowania inwestycji. Zajmuje się m.in. pozyskiwaniem gruntów spełniających wymagania funkcjonalne i lokalizacyjne. Prowadzi procedury planistyczne i środowiskowe. Koordynuje prace projektowe, niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę. Negocjuje także z gestorami mediów oraz zapewnia warunki przyłączeniowe do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej i gazowej. Obiekt ma zostać oddany do użytku w przyszłym roku.

– Nowoczesny magazyn to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i naszych klientów. Inwestycja wpisuje się w szerszą strategię logistyczną, której celem pozostało lepsze dopasowanie łańcucha dostaw do rosnących oczekiwań. Coraz szybsze dostawy, większa elastyczność i dostępność towaru w krótkim czasie stają się dziś kluczowymi elementami przewagi konkurencyjnej. Wrocław to istotny punkt na mapie naszych operacji. Jego lokalizacja umożliwia sprawną i efektywną obsługę klientów z różnych regionów Polski, co pozostaje naszym priorytetem – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy TERG S.A. i Media Expert.

Powyższym działaniem sieć handlowa wpisuje się w nowy trend odchodzenia od dużych, wielotenantowych powierzchni typu „big box” na rzecz mniejszych, bardziej elastycznych formatów „szytych na miarę”. – Świadomie odpowiadamy na obserwowany trend na rynku nieruchomości komercyjnych. W przypadku magazynu we Wrocławiu zdecydowaliśmy się na formułę Build-To-Own, która zapewnia nam pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi obiektu. Indywidualne podejście do projektowania magazynów ma dziś najważniejsze znaczenie – zarówno z punktu widzenia efektywności operacyjnej, jak i zrównoważonego rozwoju oraz ergonomii procesów logistycznych – komentuje Michał Mystkowski.

Dedykowane obiekty

Firmy coraz częściej rezygnują z dużych parków multitenant na rzecz mniejszych, dedykowanych obiektów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. To zapewnia im lepszy dostęp do klientów, pracowników oraz infrastruktury.

Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na formułę Build-To-Own, z uwagi na dążenie do uzyskania pełnej kontroli nad zaprojektowaniem spersonalizowanego obiektu – zarówno w aspekcie jego układu i funkcjonalności, jak i standardu wykończenia. Obserwujemy również stopniowe przesunięcie zainteresowania w kierunku lokalizacji położonych w pobliżu większych ośrodków miejskich. Zapewniają one lepszy dostęp do zasobów pracowniczych, rynków zbytu oraz infrastruktury technicznej i drogowej. Jest to tendencja, która kształtuje nowe podejście do logistyki oraz inwestycji w sektorze nieruchomości komercyjnych – wyjaśnia Małgorzata Gaul, Development Director w INWI.

Nowy magazyn we Wrocławiu to jeden z dziewięciu aktywnych projektów deweloperskich o charakterze przemysłowo-magazynowym INWI w Polsce, z łączną powierzchnią ponad 270 000 mkw. GLA, zlokalizowanych m.in. w Warszawie, obok cargo Centralnego Portu Komunikacyjnego w Teresinie, lotniska we Wrocławiu, we Wrocławiu Jerzmanowie, w Mszczonowie i Płońsku, koło Warszawy, a także w Poznaniu i Gliwicach.

Ta inwestycja to kolejny już etap naszej wieloletniej współpracy ze spółką TERG – właścicielem marki Media Expert. W 2021 roku doradzaliśmy spółce przy zakupie 20 obiektów handlowych, należących wcześniej do francuskiej Grupy Norauto. Była to jedna z największych tego typu transakcji w historii rodzimego rynku komercyjnego. Polska firma przejęła wtedy portfel nieruchomości od międzynarodowego właściciela, a nie odwrotnie. To przez cały czas wyjątkowy i inspirujący przykład dynamicznego rozwoju polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Cieszymy się z kolejnej udanej współpracy z Media Expert – podsumowuje Daniel Radkiewicz, CEO INWI.

Ogólnopolska sieć sprzedaży Media Expert

Media Expert jest największą siecią RTV/AGD w Polsce, obejmującą ponad 600 elektromarketów w ok. 450 miastach na terenie całego kraju. Klienci Media Expert w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie MediaExpert.pl znajdą bogaty wybór niemal 170 tys. produktów, w tym najnowszych urządzeń segmentu RTV i AGD, a także laptopów, tabletów, telefonów i sprzętu fotograficznego. Ofertę wzbogaca również szeroka propozycja sprzętu do rekreacji, w tym rowerów, elektrycznych hulajnóg, elektronarzędzi, sprzętu relaksacyjnego oraz produktów do pielęgnacji i wyposażenia ogrodów. To również jeden z najchętniej wybieranych w naszym kraju sprzedawców popularnych klocków Lego i innych zabawek wspierających rozwój i kreatywność najmłodszych.

Media Expert zapewnia transport i serwis, utylizację starego sprzętu, bogaty pakiet usług instalacji i konfiguracji urządzeń. Klienci biznesowi mogą liczyć na elastyczne warunki handlowe i atrakcyjną ofertę leasingową. Partnerami w zakresie finansowania zakupów są wyłącznie bezpieczne i sprawdzone instytucje bankowe.

Idź do oryginalnego materiału