MediaMarktSaturn zamyka bieżący rok finansowy silnym wzrostem. Sprzedaż wzrosła o ponad 5 proc., EBIT wzrósł o prawie jedną czwartą, a satysfakcja klienta osiągnęła rekordowy poziom. Oznacza to, iż cele roczne zostały w pełni osiągnięte
Grupa Ceconomy, spółka-matka MediaMarktSaturn, osiągnęła łączny wzrost sprzedaży o 5,7 proc. rok do roku. Wyniosła ona 23,1 mld euro w roku finansowym 2024/25, z silnym wzrostem sprzedaży w IV kwartale o 7,0 proc..
Skorygowany EBIT wzrósł o około 25 proc. do około 380 mln euro, tym samym nieznacznie przekraczając zaktualizowaną prognozę wynoszącą około 375 mln euro. Czwarty kwartał był jedenastym z rzędu kwartałem wzrostu rentowności. Satysfakcja klienta na rekordowym poziomie. Znacząca poprawa w Net Promoter Score (NPS) do 61 świadczy o zwiększonym doświadczeniu zakupowym klienta i jego rosnącej lojalności.
Partnerstwo z JD.com logicznym krokiem w rozwoju
– Jesteśmy na dobrej drodze z naszą strategią wzrostu. Wyraźnie zwiększyliśmy naszą sprzedaż, pomimo trudnego otoczenia rynkowego. Poprawiamy naszą rentowność przez jedenaście kolejnych kwartałów z rzędu, wyróżniając się na tle konkurencji. Wszystkie obszary wzrostu i rdzeń biznesowy rozwijały się pozytywnie. Przede wszystkim procentuje nasze skupienie się na kliencie. Wskaźnik NPS ponownie osiągnął rekordowy poziom. Jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Ten impet przenosimy teraz na ważne, ostatnie miesiące roku. Jednocześnie wyznaczamy kurs na naszą przyszłość: nasze partnerstwo z JD.com to logiczny kolejny krok, aby rosnąć jeszcze szybciej. Razem chcemy kształtować przyszłość europejskiego handlu detalicznego – a nasze wyniki pokazują, iż jesteśmy do tego bardzo dobrze przygotowani – komentuje Dr Kai-Ulrich Deissner, CEO Ceconomy.
Wedle ekspertów Ceconomy mogłoby skorzystać z know-how JD.com w zakresie logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw, aby wzmocnić swoją własną strategię e-commerce.
Europejski gigant
Ceconomy prowadzi ponad 1000 sklepów w całej Europie pod markami MediaMarkt i Saturn. Główni akcjonariusze Ceconomy to między innymi spółka holdingowa rodziny Kellerhalsów, którzy założyli MediaMarkt, a także zamożna niemiecka rodzina Haniel. W maju, były prezes Ceconomy, Karsten Wildberger, został pierwszym federalnym ministrem ds. cyfryzacji w Niemczech.

1 tydzień temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




