Mercator Medical miał 4,73 mln zł zysku netto, 8,9 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2025

4 godzin temu

Mercator Medical odnotował 4,73 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 26,67 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

„Trzeci kwartał przyniósł dalszą stabilizację działalności i poprawę kluczowych wyników finansowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży były wyższe o 4% r/r, a wzrost marż przełożył się na EBITDA na poziomie 8,9 mln zł. Zysk netto [ogółem] wyniósł 4,5 mln zł wobec 27,2 mln zł straty rok wcześniej. Należy podkreślić, iż istotny wpływ na zysk netto miały dodatnie niezrealizowane różnice kursowe z wyceny bilansowej pożyczek udzielonych przez spółki zależne” – powiedział członek zarządu Mariusz Popek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Zysk operacyjny wyniósł 1,29 mln zł wobec 4,55 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 146,37 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 142,66 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 25,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 21,48 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach z działalności operacyjnej w wysokości 440,14 mln zł w porównaniu z 404,05 mln zł rok wcześniej.

„Grupa […] zaraportowała za trzy kwartały br. 436,2 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co oznacza 11-proc. wzrost r/r (więcej o 42,9 mln zł). Łączna sprzedaż rękawic w tym okresie wyniosła 4,5 mld sztuk, co oznacza 10-proc. wzrost r/r. Bardzo dobra sprzedaż trzeciego kwartału (145,2 mln zł) – zarówno jeżeli chodzi o marże w segmentach dystrybucji oraz produkcji, jak i wolumen sprzedaży – pozwoliła wypracować narastająco 8,2 mln zł dodatniego wyniku EBITDA w porównaniu ze stratą w analogicznym okresie 2024 r. Zysk netto [ogółem] Grupy po dziewięciu miesiącach 2025 r. wyniósł 25,8 mln zł, w porównaniu do 22,3 mln zł straty po trzech kwartałach w ubiegłym roku” – czytamy w materiale.

Podobnie jak w poprzednich kwartałach największym rynkiem dla Grupy Mercator Medical są w tym roku Stany Zjednoczone (37% udziału w sprzedaży), gdzie po trzech kwartałach 2025 r. sprzedaż wyniosła 161,3 mln zł (+44% r/r). Był to efekt aktywnej polityki celnej USA, która zwiększyła zamówienia na tamtejszym rynku i osłabiła pozycję chińskich producentów.

Grupa konsekwentnie wzmacniała również swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. Na rynku rumuńskim sprzedaż wzrosła o prawie 20% r/r do wartości 28,3 mln zł. W Polsce, gdzie Grupa ma pozycję lidera, sprzedaż wzrosła o 4% r/r, do 106,1 mln zł, podano także.

Ponadto Grupa Mercator Medical konsekwentnie rozwija segment nieruchomości poprzez spółkę zależną Mercator Estates, który staje się ważnym elementem dywersyfikacji działalności. w tej chwili realizowane są przygotowania do rozpoczęcia rewitalizacji zespołu zabytkowych kamienic przy ul. Lubicz i Westerplatte w centrum Krakowa, a równolegle realizowane są przygotowania kolejnych projektów, czytamy także.

„Mercator Medical funkcjonuje w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym, w którym presja cenowa ze strony chińskich producentów pozostaje jednym z kluczowych wyzwań. Warunki te wpływają na sytuację handlową i wymagają od nas wysokiej elastyczności operacyjnej. Konsekwentnie rozwijamy również dywersyfikację produktową. Zamknęliśmy kolejny kwartał, notując dalszy wzrost przychodów ze sprzedaży produktów włókninowych, które stanowią coraz większą wartość w strukturze sprzedaży. Dążymy do dalszego wzmacniania oferty w tym obszarze, co w dłuższej perspektywie powinno zwiększać naszą odporność na zmienność rynkową” – podsumowała prezes Monika Żyznowska, cytowana w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 8,14 mln zł wobec 18,23 mln zł zysku rok wcześniej.

Mercator Medical to producent rękawic jednorazowych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jest jednym z najważniejszych graczy w Polsce oraz liczącym się podmiotem na arenie międzynarodowej. W 2013 r. spółka zadebiutowała na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 542,5 mln zł w 2024 r.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału