Mercedes-Benz wkracza do Metaverse z pięcioma znakami towarowymi NFT
Kolejna topowa firma planuje zaistnieć w świecie Metaverse.
Mercedes-Benz Group AG, niemiecka międzynarodowa potęga motoryzacyjna, wkracza właśnie do świata Metaverse, składając w sumie pięć wniosków o znak towarowy dla własnej linii niezamiennych tokenów (NFT).
Licencjonowany adwokat ds. znaków towarowych Michael Kondoudis ujawnił zgłoszenie 5 znaków towarowych Mercedesa w tweecie opublikowanym w poniedziałek, z którego wynika, iż producent samochodów złożył wnioski w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) 14 grudnia.
Zgodnie z informacjami dostarczonymi przez pana Kondoudisa, zgłoszenia znaków towarowych dotyczą:
„Mercedes Benz, Mercedes, S-Class, G-Class i Maybach”, przy czym firma twierdzi, iż planuje wykorzystać znaki towarowe do opracowania NFT, wirtualnej odzieży i towarów, wirtualnych części pojazdów, usług finansowych i handlu kryptowalutami.
To posunięcie Mercedesa nie jest całkowicie nieoczekiwane, ponieważ wiele firm złożyło wnioski o znak towarowy, aby zabezpieczyć swoją własność intelektualną w Metaverse.
Wcześniej Daimler South East Asia, który jest częścią Grupy Mercedes-Benz, zapowiadał rozwój sieci wymiany danych o nazwie Acentrink, zbudowanej w oparciu o technologię blockchain i działającej w sieci Polygon. Acentrink umożliwia firmom kupowanie, sprzedawanie i handel danymi w zdecentralizowanym środowisku.
W ciągu ostatnich trzech miesięcy JPMorgan, Visa i Western Union złożyły wnioski o rejestrację znaków towarowych związanych z kryptowalutami, sygnalizując zamiar włączenia technologii NFT do swoich praktyk biznesowych.
Nie tylko bankierzy i firmy związane z przekazami pieniężnymi wykazały zainteresowanie technologią blockchain, Metaverse i NFT. Wcześniej niż Mercedes zrobił to Hyundai Motor Company, który jako pierwszy producent samochodów wyemitował oparte na swojej społeczności NFT w kwietniu tego roku. Następnie w maju McLaren Automotive nawiązał współpracę z MSO LAB w celu opracowania unikalnych, limitowanych edycji McLarena NFT.
We wrześniu amerykański producent samochodów Ford Motor Company złożył łącznie 19 wniosków o znak towarowy dla swoich głównych marek samochodowych, w tym między innymi Mustanga, Bronco, Lincolna, Explorera i F-150 Lightning.
Inne godne uwagi marki, które złożyły wnioski o znak towarowy w 2022 r., to Rolex, Jack Daniels Whiskey, Viacom International, Paramount Pictures i wyścigi Formuły 1.