Mex Polska, spółka gastronomiczna, konsekwentnie realizuje swoją strategię rozwoju, otwierając w ostatnią sobotę nowy lokal Pankejk w Pasażu Bielaka – prestiżowej lokalizacji przy Rynku Głównym w Krakowie. W tym kultowym miejscu Grupa kapitałowa prowadzi już inne lokale spod szyldu Pijalni Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas oraz Spoko Taco, zapewniając udaną synergię.
Zarząd Mex Polska widzi w ww. synergii dodatkowy potencjał sukcesu także dla nowego w tej lokalizacji konceptu Pankejk. w tej chwili Grupa zarządza 51 lokalami i planuje dalszą ekspansję na kluczowych rynkach w dużych miastach, zgodnie z przyjętą strategią na lata 2024-2028.
Udana synergia pomiędzy konceptami gastronomicznymi
– Zgodnie z założeniami, w ostatni weekend, otworzyliśmy kolejny lokal w kultowym, i dobrze już nam znanym, Pasażu Bielaka. To istotny krok w realizacji naszej aktualnej strategii rozwoju, gdyż Kraków jest jednym z kluczowych dla nas miast pod względem dalszej ekspansji. Miasta takie jak Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań i Łódź, w tej chwili generują nam choćby 95 proc. dochodów, warto to podkreślić. – powiedział Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska SA.
Pankejk jest jednym z sześciu dochodowych konceptów Grupy Mex Polska. Restauracja ta opiera się na dwóch flagowych produktach: naleśnikach i pankejkach , serwowanych w różnorodnych wariantach smakowych. Oferta lokalu skierowana jest dla wszystkich grup konsumentów otwartych na nowatorskie podejście do tradycyjnych potraw. Koncept wyróżnia się minimalistycznym wystrojem oraz zdrowym menu w bardzo przystępnych cenach, co naturalnie poszerza grono jego odbiorców.
Uruchomienie nowego lokalu Pankejk było możliwe dzięki środkom własnym Grupy.
– Pankejk doskonale wpisuje się w charakter Pasażu Bielaka, który na co dzień przyciąga mieszkańców Krakowa, studentów i tłumy turystów. Tak atrakcyjne lokalizacje pozwalają nam dalej rozwijać nasze wysokomarżowe marki oraz umacniają naszą pozycję w największych miejscowościach w kraju. Jesteśmy przekonani, iż nowe otwarcie w Krakowie będzie istotnym wsparciem w realizacji naszych ambitnych celów na kolejne lata – dodaje Paweł Kowalewski.
Trzeci lokal Pankejk
Najnowszy Pankejk znajduje się w Krakowie, przy ulicy Stolarskiej 5. Jest to trzeci lokal tej marki – pozostałe mieszczą się w Gdańsku i Łodzi.
Otwarcie nowego lokalu w sercu Krakowa doskonale wpisuje się w nowo ogłoszoną strategię rozwoju Grupy na lata 2024-2028, której kluczową częścią jest koncentracja na dużych aglomeracjach i popularnych miejscowościach turystycznych, właśnie takich jak Kraków. Strategiczne założenia na najbliższe lata przewidują także: umacnianie istniejących marek, otwieranie około 6 nowych lokali rocznie, rozwój zdywersyfikowanego portfolio o wysokomarżowe koncepty, a także dwucyfrowy wzrost EBITDA rok do roku.
Według danych rynkowych wartość rynku gastronomicznego w Polsce wzrosła z 36,5 mld PLN w 2022 roku do 39,7 mld PLN w 2023 roku, co oznacza wzrost o 8,8%. Na poziomie globalnym rynek gastronomiczny osiągnął wartość 4,1 bln USD, co stanowi ogromny potencjał rozwojowy także dla polskich firm gastronomicznych, takich jak Mex Polska.