Notowana na GPW spółka gastronomiczna Mex Polska SA konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na lata 2024–2028, koncentrującą się na intensywnej ekspansji lokali własnych w największych miastach Polski oraz utrzymaniu efektywności operacyjnej.
W I kwartale 2025 roku Grupa osiągnęła 25,9 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 15 proc. rok do roku. Utrzymująca się wysoka dynamika przychodów potwierdza skuteczność przyjętego kierunku rozwoju i rosnącą skalę działalności.
Ambitne tempo krajowej ekspansji
Dowodem efektywnej realizacji założonych celów jest fakt, iż w pierwszej połowie bieżącego roku Mex Polska otworzy aż pięć nowych lokali, co jest celem strategii na lata 2024–2028, zakładającej sześć otwarć rocznie. W styczniu br. działalność rozpoczęły dwa nowe lokale: Chicas & Gorillas przy ul. Nowy Świat 19 w Warszawie oraz pizzeria PIZZANOVA w krakowskim Pasażu Bielaka. W najbliższych tygodniach planowane jest uruchomienie kolejnych trzech lokali, w tym nowego lokalu Prosty Temat w Krakowie oraz The Mexican we Wrocławiu.
Dynamiczna ekspansja wiąże się z zintensyfikowanymi nakładami inwestycyjnymi na rozbudowę sieci, a towarzyszące temu koszty organizacyjne i operacyjne wpłynęły na wynik netto w I kwartale 2025 roku. Grupa zakończyła ten okres stratą netto na poziomie 1,3 mln zł.
Strategia inwestycyjna
– To naturalny etap na drodze do rentowności nowo otwieranych lokali oraz element wpisany w strukturę kosztową naszego budżetu.. Dla porównania, w całym 2023 roku otworzyliśmy jedynie trzy lokale własne, podczas gdy obecna dynamika, tj. otwarcie w 2024 roku aż siedmiu, a w pierwszym kwartale 2025 roku kolejnych dwóch lokali własnych jasno pokazuje, jak intensywnie rozwijamy się w kluczowych miastach w kraju. Taki wzrost – w zależności od momentu – może tymczasowo wpływać na wynik netto, co jest przewidywanym i przejściowym efektem realizacji strategii inwestycyjnej. – komentuje Dariusz Kowalik, dyrektor finansowy i członek zarządu Mex Polska S.A.
Czynnikami charakterystycznymi dla fazy intensywnego wzrostu, wpływającymi na wynik netto, są m.in. skutki zastosowania standardu MSSF 16 oraz koszty zarządcze ponoszone przez kolejne spółki celowe wchodzące w skład Grupy.
– Rozwój organiczny oraz systematyczne zwiększanie liczby lokali to długofalowy proces budowania wartości Grupy. Z doświadczenia wiem, iż w sprzyjających warunkach rynkowych i przy korzystnej koniunkturze następuje wzrost marż oraz uruchomienie efektów skali, które zaczynają przynosić korzyści całej organizacji. Dlatego z optymizmem patrzymy na perspektywę poprawy wyników w kolejnych kwartałach i latach. – dodaje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska S.A.
Czas na dywidendę
Zarząd Mex Polska w kwietniu br. zarekomendował przeznaczenie 0,84 mln zł z zysku netto za 2024 rok (wynoszącego 3,03 mln zł) na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,11 zł na akcję. Spółka ustaliła dzień dywidendy na 27 maja br. Oznaczało to, iż akcjonariusze, którzy posiadali akcje Mex Polska zarejestrowane w rejestrze akcjonariuszy w dn. 27 maja 2025 r., otrzymają dywidendę. Termin wypłaty dywidendy został ustalony na 3 czerwca 2025 roku.
Obecnie grupa kapitałowa Mex Polska SA zarządza 55 dochodowymi i popularnymi wśród konsumentów lokalami gastronomicznymi działającymi pod rozpoznawalnymi markami, takimi jak: The Mexican, Prosty Temat, Pijalnia Wódki i Piwa, Chicas&Gorillas, Spoko Taco, Pankejk czy PIZZANOVA. Nadrzędnym celem Grupy pozostaje dalszy wzrost organiczny, zwiększanie skali działalności oraz nieustanna poprawa efektywności operacyjnej.