Mex Polska zdradza plany rozwoju na 2026 r.

9 godzin temu

Zgodnie z szacunkami spółka Mex Polska osiągnęła po trzech kwartałach 2025 r. skonsolidowane przychody na poziomie 93,3 mln zł, co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku. W samym trzecim kwartale przychody przekroczyły 36,9 mln zł (wobec 30,5 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku).

Zysk operacyjny EBIT po dziewięciu miesiącach br. wyniósł 3 mln zł, z czego 2,5 mln zł przypadło na sam trzeci kwartał. EBITDA po trzech kwartałach przekroczyła 11,8 mln zł (tylko w trzecim kwartale wyniosła 5,5 mln zł). Zysk netto tylko za trzeci kwartał wyniósł 1,3 mln zł, potwierdzając powrót do dodatniej rentowności po słabszych wynikach z okresu wiosennego, spowodowanych kapryśną pogodą.

Wyniki Grupy po trzech kwartałach 2025 roku pokazują wyraźną poprawę naszej dynamiki finansowej. Przychody wzrosły o 17 proc. r/r, a zysk netto w trzecim kwartale powrócił do dodatniego poziomu, co potwierdza, iż nasze lokale osiągnęły oczekiwaną rentowność – powiedział Dariusz Kowalik, członek zarządu i Dyrektor Finansowy Mex Polska S.A. – Przewidujemy jednocześnie, iż przychody w kolejnym okresie rozliczeniowym, utrzymają trend wzrostowy, wspierany przez konsekwentną ekspansję sieci, modernizację konceptów oraz rosnącą efektywność operacyjną. Co istotne, ścieżka dojścia do rentowności nie wpłynie na poziom zysku netto w 2026 r., ponieważ praktycznie wszystkie nowo otwarte lokale Grupy osiągnęły już oczekiwaną rentowność – dodał Dariusz Kowalik.

Wypłata dywidendy

24 listopada 2025 r. Rada Nadzorcza Mex Polska S.A. uchwaliła politykę dywidendową, przewidującą wypłatę co najmniej 30 proc. zysku netto za dany rok obrotowy, począwszy od wyniku za 2025 r. – Uchwalona polityka dywidendowa to istotny sygnał dla naszych akcjonariuszy. Dzięki stabilnym przychodom i poprawie wyników operacyjnych, cieszymy się iż będziemy mogli regularnie dzielić się wypracowanym zyskiem, zachowując jednocześnie pełną zdolność do finansowania dalszej ekspansji – podsumował Dariusz Kowalik, członek zarządu i Dyrektor Finansowy Mex Polska S.A.

Ekspansja marek

W okresie od stycznia do września 2025 r. Mex Polska otworzyła łącznie siedem nowych lokali, realizując już w sierpniu pełen roczny plan ekspansji. Dla przykładu, w ramach rozwoju kultowego konceptu Pijalnia Wódki i Piwa, w lipcu i sierpniu uruchomiono trzy nowe lokale marki: jeden własny oraz dwa franczyzowe.

Spółka planuje utrzymywać co najmniej sześć nowych otwarć rocznie także w kolejnych latach, zgodnie z przyjętą strategią rozwoju.

– Działania operacyjne i te skierowane do naszych akcjonariuszy to jedno. W planach na 2026 rok mamy również szereg interesujących inicjatyw biznesowych, w tym rozpoczęcie współpracy z jedną z wiodących marek napojów energetycznych w Polsce. Kontynuujemy także re-fresh naszej kultowej Pijalni Wódki i Piwa, konsekwentnie przekształcanej w Pijalnię Drink & Bar Bistro. Intensyfikujemy wysiłki związane z poszukiwaniem lokalizacji w wiodących centrach handlowych dla naszych restauracji. Dla konceptu Spoko – Taco widzimy duże pole do rozwoju szczególnie w segmencie delivery przy zastosowaniu rozwiązania „dark kitchen”. Pierwsze takie miejsce uruchomiliśmy właśnie we Wrocławiu, kolejne miasta w najbliższych miesiącach. Dzięki tym działaniom aktywnie odpowiadamy na zmieniające się potrzeby klientów oraz aktualne trendy rynkowe – zaznacza Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.

W skład Grupy Kapitałowej Mex Polska wchodzi kilkadziesiąt spółek powiązanych organizacyjnie i kapitałowo. Grupa zarządza 60 lokalami gastronomicznymi. Od 2012 roku spółka Mex Polska S.A. jest notowana na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie.

Idź do oryginalnego materiału