Mex Polska zwiększa zasięg swoich konceptów gastronomicznych

2 tygodni temu

Grupa Mex Polska otworzyła dwa nowe lokale Pijalni Wódki i Piwa – w Krakowie i Nowym Sączu. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju spółki, który już w nadchodzących miesiącach przewiduje uruchomienie 5 kolejnych miejsc, w miastach takich jak – Katowice, Kraków i Zamość.

Wszystkie lokale Grupy przynoszą zyski, a najbardziej dochodowym obszarem pozostaje segment bistro, w ramach którego działają koncepty takie jak Pijalnia Wódki i Piwa oraz Chicas & Gorillas.

Pijalnia Wódki i Piwa to startegiczna marka w Grupie Mex Polska. Dzięki ostatnim otwarciom dwóch nowych lokali – w Krakowie i Nowym Sączu, powiększylismy sieć i zasięg działania. Jestem zadowolony z ciągłego rozwoju konceptów, a szczególnie tego brandu, który w tej chwili stanowi około 70 proc. naszego całego portfolio, generując znaczące zyski. Sukcesywna, i co ważne udana, rozbudowa Grupy to wyraźny sygnał naszej siły na rynku. – mówi Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu Mex Polska S.A.

Kolejne lokale wkrótce

Grupa nieustanne zwiększa zasięgi popularnej marki Pijalni Wódki i Piwa w dogodnych lokalizacjach, czego dowodem jest otwarcie w ostatni weekend najnowszego lokalu w Krakowie – w pasażu Bielaka przy ulicy Stolarskiej 5, a także nowego lokalu w Nowym Sączu, przy ulicy Rynek 6.

– Najnowsza Pijalnia w Krakowie znajduje się w samym sercu Krakowa, w popularnym wśród Krakowian pasażu Bielaka, przy ulicy Stolarskiej 5. To już czwarta lokalizacja tego konceptu w tym mieście. Wybraliśmy tę lokalizację ze względu na bliskość do Rynku Głównego, który znajduje się zaledwie 180 metrów od naszej Pijalni. Dzielnica Starego Miasta tętni życiem i posiada atrakcyjną, dobrze rozwiniętą infrastrukturę, którą gastronomicznie staramy się sukcesywnie wzbogacać – wyjaśnia Paweł Kowalewski.

Środki na uruchomienie lokalu w Krakowie pochodziły ze środków własnych Grupy, natomiast w lokal w Nowym Sączu zainwestował Franczyzobiorca.

Pijalnia Wódki i Piwa to jeden z najstarszych konceptów Grupy, który poprzez dobrze dobraną ofertę kulinarną i charakterystyczny wystrój, ma umożliwić klientom cofnięcie się do lat 70-tych XX w., czyli do Polski z okresu PRL. Ideą tego pomysłu jest by w niecodziennej scenerii, oferować gościom , typowe dla tamtych czasów napoje i przekąski. Aktualnie sieć PWiP liczy 34 lokale.

Sprawdzony model biznesowy

Model biznesowy Grupy kapitałowej Mex Polska zakłada sukcesywną rozbudowę wszystkich 5 dostępnych na rynku konceptów gastronomicznych. W myśl tego w nadchodzących miesiącach Zarząd przewiduje uruchomienie 5 kolejnych restauracji gastronomicznych w miastach takich jak Katowice, Kraków i Zamość.

Zdaniem Zarządu, zdywersyfikowany model biznesowy spółki oraz bieżący rozwój siatki geograficznej lokali, to czynniki które przyczyniają się do konsekwentnego wzrostu skonsolidowanych wyników finansowych i utrzymania rentowności.

W 2023 roku Grupa wypracowała 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowiło wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. Był to historycznie najwyższy wynik przychodów w ponad 20-letniej historii spółki. Świetny przychodowo rok przełożył się także na osiągnięcie prawie 4,1 mln zł zysku netto, co dało 43,8%* wzrost rr (*po wyeliminowaniu z 2022r. zdarzeń jednorazowych w postaci umorzenia subwencji PFR i rozwiązania rezerwy na Program Motywacyjny).

Idź do oryginalnego materiału