MicroStrategy jest absolutnie największym hodlerem BTC wśród firm. Spółka założona i do niedawna prowadona Michaela Saylora (określanego mianem „Bitcoin evangelist”) jest uważnie obserwowana przez wszystkich entuzjastów kryptowalut. Sam profil na Twitterze niedawnego CEO obserwuje ponad 2,7 mln osób, a jego wypowiedzi są szeroko cytowane i komentowane.
8 sierpnia Michael Saylor zrezygnował ze stanowiska dyrektora generalnego i został prezesem wykonawczym (https://bithub.pl/wiadomosci/saylor-z-microstrategy-rezygnuje-z-funkcji-ceo-a-buterin-nazywa-go-klaunem/). Oficjalnie, powodem rezygnacji była chęć skupienia się wyłącznie na sprawach związanych z bitcoinem. Wokół tej decyzji Saylora powstało wiele plotek. Mówiono, iż „Bitcoin evangelist” został zmuszony do rezygnacji, ponieważ inwestycja w BTC przyniosła ogromne straty.
Należy jednak pamiętać, iż MicroStrategy jest firmą informatyczną, która dostarcza systemu do analizy biznesowej, a dopiero od niedawna inwestuje w BTC. Obowiązki związane z pierwotnym obszarem działalności firmy, rzeczywiście mogły odciągać M. Saylora kryptowalut.
Na samo stanowisko CEO został powołany przyjaciel Michaela Saylora – Phong Le, który również jest byczo nastawiony do kryptowalut. Podczas ostatniej rozmowy o zyskach stwierdził, iż firma nie planuje sprzedawać żadnego bitcoina oraz ma zamiar trzymać je długoterminowo. Obecny CEO poinformował również, iż na działania firmy nie mają znaczenia wahania kursu BTC. Ewentualna sprzedaż bitcoinów ze strony MicroStrategy miałaby fatalny wpływ na rynek. Nie chodzi o samo zrzucenie kilku tysięcy BTC, a o utratę wiary. Sprzedaż spowodowałaby powszechne wątpienie w kryptowaluty wśród inwestorów indywidualnych, którzy poszliby w ślady firmy i zączeliby wyprzedawać swoje aktywa.
Z najnowszego raportu wynika, iż spółka posiada 130 tys. BTC, które przybliżeniu są warte 2,6 mld dolarów. Dla porównania pozostałe 9 firm z rankingu, łącznie posiada zaledwie 42 316 BTC, czyli ponad 3 razy mniej niż MicroStrategy.
W III kwartale 2022 roku firma zarobiła 125,4 mln, oznacza 2% spadek w stosunku do raportu za III kwartał 2021 roku.
W ostatnim kwartale firma zakupiła około 301 Bitcoinów po średniej cenie 19 860 $ za sztukę.
Łącznie MicroStrategy zainwestowało około 4 mld $, a średnia cena za jednego BTC wynosi 30 639 $. Tym samym spółka straciła 1,4 mld na inwestycji w Bitcoina. Pomimo straty Michael Saylor jest ciągle byczo nastawiony w stosunku do kryptowalut, co może sugerować dalsze zakupy, a przynajmniej brak sprzedaży ze strony MicroStrategy.