Milionowa inwestycja w LHS

5 dni temu

Rzutem na taśmę pod koniec ubiegłego roku – tj. 30 grudnia – Spółka PKP Linia Hutniczo Szerokotorowa podpisała umowę na 146 mln inwestycję. Spółka pragnie zrewitalizować i unowocześnić całą linię kolei szerokotorowej. w tej chwili podpisany kontrakt dotyczy m.in. bardzo istotnej modernizacji – tj. przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przeprowadzone prace mają poprawić płynność, przepustowość i bezpieczeństwo ruchu na Podkarpaciu.

Wydawać by się mogło, iż trasa o szerokim prześwicie toru, czyli takim który obowiązuje w krajach dawnego ZSRR jest anachronizmem. Nic bardziej mylnego, od dłuższego czasu Spółka PKP LHS przeżywa prawdziwy rozkwit, notując rekordowe wzrosty realizacji zadań przewozowych. Linia nr 65, czyli najdalej na zachód wysunięta linia kolei szerokotorowej, jest aktualnie jedną z najważniejszych linii w zakresie wymiany handlowej z Ukrainą. Spółka sporo także inwestuje, dążąc do zwiększenia swoich możliwości eksploatacyjnych. Niedawno zakończyła się m. in. przebudowa układu torowego na stacji Zamość LHS i rozbudowa stacji Hrubieszów LHS. Teraz przyszedł czas na mijankę na stacji towarowej Huta Deręgowska oraz na automatyczne sterowanie ruchem na stacji Wola Baranowska.

Łukasz Górecki – prezes zarządu PKP LHS – w oficjalnym komunikacie, wydanym przez Spółkę podkreślał:

Dla naszych partnerów z Ukrainy PKP LHS stał się jednym z kluczowych szlaków eksportowych. Dzięki podpisanej umowie zwiększamy zdolności przewozowe i bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Poprawimy płynność ruchu, zapewnimy lepszą kontrolę nad infrastrukturą torową, co przełoży się na znaczną poprawę parametrów przewozowych dla naszych partnerów. To istotny element modernizacji infrastruktury, która zwiększa możliwości rozwoju ekonomicznego Podkarpacia oraz Lubelszczyzny.

Inwestycja ta to nie tylko dbanie o rozwój Spółki, ale także duża szansa na rozwój gospodarczy regionu.

W Woli Baranowskiej (stacja LHS) powstanie Lokalne Centrum Sterowania z nastawnią i komputerowymi urządzeniami srk, nowym oświetleniem oraz drogą dojazdową z niezbędną infrastrukturą, przebudowany również zostanie układ torowy, wzbogacony o elektryczne ogrzewanie rozjazdów, z kolei w Hucie Deręgowskiej rozbudowana zostanie mijanka. Wszystkie zaplanowane modernizacje przyczynić się mają do skrócenia czasu przyjmowania i wyprawiania pociągów, zwiększenia bezpieczeństwa pracy – także poprzez eliminację pieszego ruchu podczas odprawiania pociągów. Z kolei nowa generacja urządzeń sterowania ruchem zwiększyć ma przewozy i przeładunki na szlaku i na stacji. Warto dodać, iż zastosowane zostaną urządzenia srk o wysokim poziomie bezpieczeństwa i niezawodności – zaprojektowane i wykonane w Polsce.

Przetarg na realizację inwestycji wygrało konsorcjum dwóch firm, czyli bytomskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. oraz Zakład Automatyki Kombud.

Autor: AF
Fot. PKP LHS

Zobacz również:

PKP LHS: rekordowe pierwsze półrocze
Pożar zbiorników paliwa na terenie stacji Sławków PKP LHS
Idź do oryginalnego materiału