Największym zaskoczeniem były dane finansowe sieci za pierwszy kwartał, z których wynika, iż sprzedaż w USA spadła o 3,6 proc. rok do roku. McDonald’s traci też klientów w Europie. Od II kwartału zeszłego roku zarejestrowano spadek sprzedaży największy od trzech lat. Słynne hamburgery zaczęły tracić popularność przede wszystkim we Francji. Z powodu wojny celnej rozpętanej przez prezydenta USA Donalda Trumpa ubywa klientów fast-foodu również w Meksyku i Kanadzie. Reklama
McDonald's otwiera największy lokal w Europie. Dobrze wybrane miejsce
Lotnisko Son San Juan w Palmie na Majorce (PMI) jest trzecim co do wielkości portem lotniczym w Hiszpanii. Obsługuje rocznie ponad 33 miliony pasażerów. W szczytowych miesiącach letnich, takich jak lipiec i sierpień, z jego usług korzysta choćby 12 tys. podróżnych na godzinę. Razem z nowo otwartym lokalem, gigant fast-foodu posiada na Balearach 20 restauracji.
Nowy lokal otwarto w strategicznej dla firmy lokalizacji. Jeden z czynnych od lat barów, jakie największy na świecie producent hamburgerów posiada na Son San Juan od kilku lat jest najbardziej dochodową restauracją firmy w całej Hiszpanii. Po inauguracji nowego lokalu, na lotnisku Palma de Mallorca można korzystać z usług trzech restauracji McDonald's.
Największa restauracja McDonald's w Europie. Są innowacje technologiczne
Nowy obiekt mieści się w sąsiedztwie P30 - lotniskowego parkingu zwykle wykorzystywanego przez osoby udające się w długą podróż i pozostawiające samochód na kilka dni lub tygodni. Największa w Europie restauracja McDonald’sa ma 1000 metrów kwadratowych i - jak podkreśla sieć w wydanym komunikacie - stanowi przykład innowacji technologicznych i operacyjnych w sektorze gastronomicznym.
Oprócz imponującej powierzchni użytkowej, restauracja została wyposażona w 40 kiosków cyfrowych - ekranów dotykowych i osiem linii realizujących zamówienia. Pozwolić ma to na bardziej sprawną i spersonalizowaną obsługę tysięcy podróżnych, którzy codziennie przewijają się przez lotnisko. Oferuje również obsługę kelnerską i kawiarnię McCafé. Zatrudnienie znalazło tam prawie 200 pracowników.
Hiszpania jest jednym z krajów, gdzie McDonald’s odnotowuje wzrost sprzedaży i coraz większe zyski. W 2024 r. zwiększyły się one o prawie 10 proc., przekraczając 1,8 mld euro przychodów. W tym roku - zgodnie z prognozami - mają przekroczyć 2 mld euro. Największy sprzedawca hamburgerów świata obsługuje w Hiszpanii około 700 tys. klientów dziennie, co daje mu tytuł lidera rynku w branży restauracyjnej. w tej chwili McDonald's posiada w Hiszpanii 630 lokalizacji. W ciągu najbliższych czterech lat liczba ta ma zostać zwiększona do 800.