Miraculum odnotowało 0,52 mln zł jednostkowego zysku netto w I kw. 2025 r. wobec 12 tys. zł rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 0,82 mln zł wobec 0,76 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 1,1 mln zł wobec 1,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,95 mln zł wobec 12,78 mln zł rok wcześniej.
„W I kw. 2025 roku spółka Miraculum S.A. odnotowała wzrost sprzedaży o 17% r/r, co jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii produktowej, wzmocnienia portfolio marek oraz obecności w kluczowych kanałach dystrybucji […] I kw. 2025 roku był dla Miraculum S.A. okresem dynamicznego wzrostu, napędzanego rozwojem marek, wprowadzeniem innowacyjnych produktów oraz skutecznym wykorzystaniem kanałów sprzedaży i promocji. Dobre przyjęcie nowości, w tym Pepti-Lifting, Olfactica oraz produktów marek Prastara i Pani Walewska, wskazuje na wysoką skuteczność strategii opartej na synergii jakości, dostępności i nowoczesnego marketingu” – czytamy w raporcie kwartalnym.
Spółka podała też, iż w rozpoczętym roku 2025, poza rozwojem sprzedaży, spółka koncentruje działania na poprawie zarządzania stanami magazynowymi, poprawie płynności finansowej, redukcji kosztów i odwróceniu negatywnego trendu w sprzedaży eksportowej.
„W I kw. 2024 roku saldo operacji związanych z rezerwami, optymalizacją zapasów produktów wolnorotujących utylizacją wpłynęło pozytywnie na marżę i wynik spółki w kwocie 267 tys zł. W I kw. 2025 roku, zgodnie z deklaracjami nowego zarządu, spółka konsekwentnie dąży do optymalizacji stanów magazynowych, wykorzystania materiałów i komponentów, dokonuje utylizacji i prowadzi konserwatywną politykę w zakresie rezerw. Miało to negatywny wpływ na marżę i wyniki na poziomie -422 tys. zł. Dodatkowo spółka zwraca uwagę, iż w porównywalnych okresach poniosła koszt związany z odsetkami od przeterminowanych zobowiązań na podobnym poziomie ok 40 tys zł. Do dnia publikacji raportu kwestie rozliczeń z Partnerami, którzy wystawiali noty odsetkowe zostały uregulowane, stąd Zarząd przewiduje znaczący spadek lub całkowite wyeliminowanie tego kosztu w kolejnych okresach. Eliminując te czynniki, wyniki r/r byłyby lepsze dodatkowo o 687 tys zł.” – czytamy dalej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. W 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews