Grupa Mirbud zawarła pierwszy w historii kontrakt z PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK). Zakres przedsięwzięcia obejmuje wymianę szyn oraz podkładów na liniach kolejowych nr 281 i 356 za 57,2 mln zł brutto. Realizacja zadania ma zakończyć się do 13 grudnia 2025 r.
Oferta złożona przez konsorcjum Mirbud SA – PBS Transkol okazała się najkorzystniejsza spośród 11 propozycji, które wpłynęły do PKP PLK. Zaproponowana kwota była o blisko 15 mln zł tańsza od budżetu przewidzianego przez krajowego zarządcę infrastruktury kolejowej, który wynosił 72,84 mln zł brutto. Jedynym kryterium wyboru była cena.
Zakres zakontraktowanych robót
Kontrakt przewiduje ciągłą wymianę szyn i podkładów wraz z robotami towarzyszącymi na dwóch trasach. Pierwsze zadanie dotyczy toru nr 1 między Kcynią a Nakłem nad Notecią na linii kolejowej nr 281 (Oleśnica – Chojnice). Drugie obejmuje tor nr 1 na odcinku granica IZ – Kcynia linii kolejowej nr 356 (Poznań Wschód – Bydgoszcz Główna).
Prace będą realizowane przez spółki z Grupy Mirbud: Mirbud SA – jako lider konsorcjum oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Specjalistycznego Transkol z Kielc w roli partnera. Taka konfiguracja stanowi bezpośredni efekt strategicznej akwizycji przeprowadzonej przez budowlanego potentata pod koniec 2024 r.
Podpisana umowa jest dla nas bardzo ważna ze względu na jej historyczne znaczenie. Prace nad ofertowaniem kontraktów infrastruktury kolejowej przynoszą pierwsze efekty. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dążymy do osiągnięcia portfela zamówień o wysokości 10 mld zł netto, gdzie wartość kontraktów infrastruktury kolejowej wyniesie min 10%. Najbliższe tygodnie pokażą, czy uda się ten cel osiągnąć w jeszcze tym roku – komentuje Jerzy Mirgos, prezes zarządu Mirbud SA.
Przejęcie Transkolu otwiera drogę na rynek kolejowy
Mirbud przejął 92,78% udziałów kieleckiego Transkolu w grudniu 2024 r. w ramach strategii dywersyfikacji działalności. Transkol specjalizuje się w realizacji projektów z zakresu remontów, modernizacji stacji, linii kolejowych oraz tramwajowych, co uzupełnia kompetencje Grupy w segmencie infrastruktury transportowej.
Autor: Damian Malesza
Fot. Mirbud
Zobacz również: